لزوم تقویت مهارت‌های اجتماعی و تفکر در دانش آموختگان دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: دانشجویان پس از دانش آموختگی از دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به کمک بستر فرهنگی ایجاد شده توسط دانشگاه و اعضای هیات علمی مهارت‌های اجتماعی و قدرت تفکر را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هم اندیشی علمی اخلاق و تعهد حرفه‌ای در خدمات سلامت با حضور محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از پزشکان از صبح امروز در دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است. 
 
در این مراسم لاریجانی با اشاره به اینکه باید ساز و کارهای با دوام‌تری در دانشگاه‌های علوم پزشکی به کار گرفته شود، اظهار داشت: با چنین استراتژی های و بدون نگاه مدیریتی محو فعالیت دانشگاه بسیار اثر گذار تر انجام می‌شود. 
 
وی ادامه داد: در کشور سابقه فرهنگی بالای داریم که موجب افتخار جامعه است اما آنچه اهمیت دارد کمرنگ شدن این امر در روزگار امروزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: دانشجو پس از ورود به دانشگاه ممکن است با کمبودهای مواجه باشد اما بعد از دانش آموختگی باید مهارت‌های اجتماعی، اخلاقی و تفکر در وی تقویت شود در وقاع نهاد انسان نا آرام بوده که برای استقرار نیاز به هماهنگی دارد. 
 
وی تصریح کرد: دانشجو باید پس از دانش آموختگی به گسترش علم و فرهنگ ایثار  در جامعه کمک کند. 
 
لاریجانی با اشاره به اینکه 2 هزار هیئت علمی در دانشگاه‌های علم پزشکی مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: باید ببنیم این تعداد استاد چقدر توان ایجاد بستر فرهنگی برای دانشجویان را در محیطی علمی فراهم کرده‌اند. 
 
وی گفت: برخی از بنیادهای دانشگاهی می‌تواند به عنوان  مکملی برای  اجرای چنین اهداف در دانشگاه و برای دانشجویان محسوب شود از جمله این نهادها، نهاد دکتر بهادری در دانشگاه تهران بوده که از ذخایر عظیم دانشگاه تهران در امر توسعه علمی و اخلاقی دانش آموختگان موثر بوده است. 
 
لاریجانی اظهار داشت: بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا توسط چنین نهادهای اداره می‌شود که این امر می‌تواند در توسعه کشور نقش بسزایی داشته باشد. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.