حمایت ۳ میلیاردی برای تاسیس بزرگترین مرکز پزشکی بازساختی ایران

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخش با اشاره به مزایای مهم بزرگترین مرکز پزشکی بازساختی ایران، از حمایت ویژه وزارت بهداشت برای تاسیس این مرکز پیشرفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی و رییس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت سه میلیاردی وزارت بهداشت و این دانشگاه در تاسیس بزرگترین مرکز پزشکی باز ساختی علوم پزشکی ایران گفت: این انستیتو علی رغم قرارگیری اش در بیمارستان سوختگی شهید مطهری، در بیمارستانهای شهدای هفتم تیر، فیروزگر، حضرت رسول اکرم و همینطور بیمارستان حضرت فاطمه (س) برای دریافت نسوج، دارای شعبه است. 

وی تاکید کرد: پس از فرآوری اولیه نسوج در این انستیتو، این بافت ها وارد بانک های مربوطه می‌شود و در این میان تاسیس دو بانک اصلی پوست و استخوان در راس اولویت ها و برنامه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 96 قرار گرفته است که پس از آن آغاز فعالیت های کلین روم بیماریها پس از پشت سر گذاشتن فازهای کلینیکالی ویژه، در زمره دیگر اقدامات اساسی دانشگاه علوم پزشکی ایران پیش رو قرار گرفته است. 

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، با اشاره بر انجام اقدامات درمانی بر روی بیماران پوست، سکته های مغزی، اختلالات سوختگی ها، افزود: این موارد از دیگر برنامه های مهم انستیتو پزشکی بازساختی است که در سال نو با جدیت دنبال و کار می شود به گونه ای که کشت سلول در اتاق کشت و کلین روم این مرکز به انجام رسید. 

وی با اشاره بر فعالیت های بانک استخوان علوم پزشکی ایران افزود: تولید چیپس استخوان و نظایر آن از مهمترین فعالیت های بانک استخوان است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود که منابع تامین ذخایر آن از مواد سنتتیک و مواد بیولوژیک تامین خواهد شد.

جغتایی یادآور شد: این منابع از استخوان خود افراد و کسانی که بعد از مرگ مغزی بخشهایی از بافت و اعضایشان اهدا شده،  تامین می شود و منابع سنتتیک نیز همان مواد غیر عالی استخوان را در بر می گیرد که برای درمان اختلالات استخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار