کرمانشاه

برگزاری کنفرانس بین‌المللی "فناوری و انرژی سبز"

رئیس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برگزاری کنفرانس بین‌المللی "فناوری و انرژی سبز" برای اولین بار در غرب کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهروز بادکو رئیس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه اظهار کرد: این کنفرانس هفتم اردیبهشت سال 96 در کرمانشاه برگزار می‌شود و فعلا برنامه این است که یک روزه باشد، اما در صورتی که استقبال خوب باشد، تا سه روز هم قابل برگزاری است.

وی با بیان اینکه دریافت آثار از اوایل اسفند آغاز شده، ادامه داد: مهلت ارسال مقالات تا 22 فروردین و ارسال ایده‌ها تا 15 فروردین است و اعلام نتایج نیز 26 فروردین خواهد بود.

بادکو عنوان کرد: کنفرانس در سه بخش ارائه مقالات، ارائه ایده‌های نوآورانه و احتمالا برپایی نمایشگاه برگزار خوهد شد.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی محورهای این کنفرانس را نیز انرژی‌های بادی، انرژی‌های زمین گرمایی، انرژی‌های زیست توده، انرژی‌های دریایی، انرژی‌های هیدروژن و پیل سوختی و انرژی خورشیدی اعلام کرد.

وی با اشاره به دو کمیته علمی داخلی و خارجی که برای این سمینار در نظر گرفته شده، افزود: در بخش کمیته علمی خارجی اساتیدی از انگلستان، آلمان، استرالیا، ترکیه، عراق، مالزی و ... داریم و در بخش داخلی نیز اساتیدی از جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های استان کرمانشاه، دانشگاه تهران، دانشگاه شریف، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه ایلام با ما همکاری می‌کنند.

به گفته این مسئول حامیان این کنفرانس نیز سازمان محیط زیست، انجمن انرژی ایران، انجمن کالم مالزی، دانشگاه UTM، پژوهشکده هواشناسی، پژوهشکده محیط زیست، پژوهشکده فناوری، پژوهشکده توسعه کالبدی و دستگاه‌ها و ادارات استان هستند.

بادکو با بیان اینکه مشابه چنین کنفرانس‌هایی به صورت بین‌المللی کمتر در کشور برگزار شده و حداقل در غرب کشور برای اولین بار است، تاکید کرد: اگر این کنفرانس از بعد فرهنگی و اقتصادی نتایج خوبی داشته باشد، آن را به صورت سالانه ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص دلایل برگزاری این کنفرانس در کرمانشاه اظهار کرد:  کرمانشاه به دلیل شرایط آب و هوایی پتانسیل‌های زیادی برای استفاده از انرژی‌های سبز دارد، به علاوه تعداد رشته‌های دانشگاهی و دانشجویان مرتبط با انرژی‌های سبز نیز خصوصا در مجموعه جهاد دانشگاهی زیاد است.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه هدف از این سمینار را در درجه اول فرهنگسازی در خصوص فناوری انرژی‌های سبز و سپس شناسایی افرادی که در این حوزه کار کرده و ایده‌های نو دارند، دانست.

بادکو از ضرورت انرژی‌های سبز هم یاد کرد و گفت: این روزها به دلیل افزایش انتشار گاز CO2 در دنیا، شاهد گرمایش زمین  و بالا رفتن میزان گازهای گلخانه‌ای هستیم که تغییرات اقلیمی را نیز به همراه داشته است.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار