قم؛

رونمایی نخستین کتاب مرجع آیات قرآن کریم درمکتب تشیع

کتاب مرجع آیات قرآن کریم برای نخستین بار در مکتب تشیع عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مقیمی حاجی چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از دانشنامه علوم قرآن که با حضور آیت‌الله مکارم در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد،گفت:دانشنامه امام علی(ع) و فاطمی(س) سعی دارد در حجم کوتاه انبوهی از اطلاعات را از منابع اصیل در اختیار خوانندگان قرار دهد.
 
رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی ادامه داد: کتاب مرجع آیات قرآن کریم برای نخستین بار در مکتب تشیع عرضه خواهد شد که مجموعه‌ای از آیات قرآن را در دسترس پژوهشگران قرار می‌دهد.
 
وی افزود: هر فردی بخواهد در موضوعی تحقیق یا پژوهش انجام دهد دانشنامه‌ها می‌توانند در علم خاص آن موضوع راهنمایی‌هایی را در اختیار افراد قرار دهد. 
 
رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی خاطرنشان کرد: دانشنامه‌ها نقش مهمی در اطلاعات علمی افراد دارد، دانشنامه‌ها، در تولید کار جمعی تحت نظر اساتید با ذخیره‌های علمی و راهنمایی‌های اهل‌فن از اطلاعات لازم برخوردار هستند که دانش‌پژوهان می‌توانند از آن‌ها استفاده‌های لازم را داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: دانشنامه‌ها سعی دارند در چارچوب خود منابع معتبر و دست‌اول را که شاید محققان با آن منابع آشنا نباشند را در دسترس پژوهشگران با منابع اصیل قرار دهند.
 
مقیمی حاجی بیان کرد: گروه‌های مختلف ازجمله ادیان، کلام، تاریخ، اخلاق، فقه، حقوق بین‌الملل و غیره امروزه در این پژوهشکده مشغول تدوین هستند که بیش از 150 مقاله در این زمینه ارائه داده‌اند.
 
وی ابراز کرد: کتاب مرجع آیات قرآن کریم برای نخستین بار در مکتب تشیع عرضه خواهد شد که مجموعه‌ای از آیات قرآن را در دسترس قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.