قم؛

تاکید بر تدوین کتاب جامع پدافند غیرعامل

مدیر‌کل امور مرزی وزارت کشور با بیان این که حوزه زیستی از آسیب های جدی در 5 سال آینده کشوراست بر تدوین کتاب جامع پدافند غیرعامل تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آقابابایی،مدیر‌کل امور مرزی وزارت کشور پیش از ظهر امروز در همایش مدیران پدافند غیرعامل استانداری‌های سراسر کشور که در سالن جلسات هتل خورشید برگزار شد،با تأکید بر تدوین کتاب جامعی از منظر قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث در رابطه با پدافند غیرعامل گفت: نیاز به مرکز مطالعاتی است که این موضوع به‌عنوان مجلد استخراج شود، و شیوه و روش پیامبر اکرم(ص) در دفاع و امام علی(ع) در جنگ‌ها مدنظر قرار گیرد.

مدیر‌کل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه زیستی براساس مشهودات و مستندات گفت: امروزه حوزه زیستی وارد جنگ آرام شده، یکی از حوزه‌هایی که دشمن علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده جنگ زیستی است.

وی بابیان اینکه موضوع زیستی یکی از آسیب‌های جدی بعد از موضوع سایبری در 5 سال آینده خواهد بود، تصریح کرد: موضوع زیستی یک موضوع پیچیده و چندبعدی است که در حال تبدیل‌شدن به یک موضوع جدی است، شکل آرامی یافته و تأثیرگذاری در تمام لایه‌های جامعه داشته بنابراین اگر غفلت کنیم با مشکل مواجه خواهیم بود.

آقابابایی با تأکید بر اهمیت موضوع زیستی در استان‌ها خاطرنشان کرد: این مسئله در برخی استان‌ها بسیار مهم‌تر است، و باید در شورای تأمین استان‌ها شورای بیوتروریسم شکل بگیرد ازاین‌رو یکی از محورها، تشکیل کمیسیون حوزه بیوتروریسیم در استان‌ها است.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها هنوز به نقطه ایده آل نرسیده‌اند و این مسئله در ارزیابی استان قرار می‌گیرد، موضوع پدافند غیرعامل کاملاً مشخص  و پیچیده و نیازمند کار علمی است بنابراین موضوع پدافند غیرعامل از موضوعات مدیریت بحران جدا بوده و در یک حوزه نمی‌گنجد.

وی با اشاره به حملات سایبری دشمن گفت: مدیران پدافند غیرعامل براساس حوزه‌ها به مسئله ورود، و موضوع پدافند را از موضوعات ابتدایی خارج کنند، اشکالی جدی در حوزه پولی است، اما باید اذعان کرد که استانداری موظف به تأمین اعتبار برای کسی نیست.

آقابابایی افزود: امروز دشمن دارای کلیدهای و کدهای هوشمند است، وظیفه ما در حوزه کنترل و پدافند غیرعامل عمل هوشمندانه و با برنامه است، تهدیدات دشمن دانش‌محور است بنابراین باید مفاهیم علمی و دانشگاهی حوزه پدافند غیرعامل را بشناسیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار