کرمان؛

تشکیل کارگروه های مرتبط با جرایم انتخاباتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات در سال آینده، کارگروه های مربوطه در رابطه با جرایم انتخاباتی تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان روز چهارشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در سال جاری در پیشگیری از طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و نیز ارتقای امنیت اخلاقی رتبه برتر را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری شش جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان برگزار شده است، گفت: در این جلسات 41 مصوبه انجام و اجرایی شده است.

اسلامی اظهار کرد: در سال گذشته رشد خشونت در استان کرمان به نسبت میانگین کشوری کمتر بود که در این رابطه دو جلسه با 13 مصوبه برگزار شد که درصد رشد پرونده های ورودی در این زمینه صفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از جرم سرقت نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شد که با این اقدامات ورودی پرونده ها در این زمینه 10 درصد کاهش یافت.

وی به موضوع پیشگیری از طلاق نیز اشاره و بیان کرد: با اقدامات انجام شده در این زمینه طلاق به درخواست زوجه شش درصد کاهش داشته و طلاق توافقی چهار درصد رشد یافته است و جلوی رشد روز افزون طلاق توافقی گرفته شده است.

وی از تصادفات جاده ای به عنوان موضوعی آزار دهنده یاد کرد و گفت:تعداد تصادفات جرحی 23 درصد رشد، جانباختگان درون شهری 22 درصد کاهش و جانباختگان تصادفات برون شهری نیز نسبت به سال گذشته رشد نداشته است.

وی گفت: امسال نیز در زمینه تصادفات رتبه خوبی در کشور نداریم و باید با توجه جدی به معاینات فنی، سخت گیری های بیشتر، نصب دوربین در جاده ها و نقاط حادثه خیز و برگزاری نشست های تخصصی زمینه کاهش تصادفات را فراهم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار