کرمان؛

تخریب منابع طبیعی توسط دستگاه های دولتی

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دغدغه امروز دستگاه قضایی، تعرض اشخاص به منابع طبیعی نیست، گفت: تخریب منابع طبیعی توسط دستگاه های دولتی دغدغه امروز ماست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با محوریت حفاظت از منابع طبیعی و انفال که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی کرمان برگزار شد گفت:در برداشت از معادن باید به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی توجه لازم انجام شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان از معادن به عنوان جزئی از ذخایر ملی و انفال یاد کرد و ادامه داد:درهنگام برداشت از معادن،عرصه های منابع طبیعی نباید فراموش شوند و در این حوزه باید عرصه های طبیعی کمترین میزان آسیب را دیده و پس از بهره برداری از این معادن، منابع طبیعی نیز احیا شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: امیدواریم در سال آینده نگاه مدیران استان به این سمت باشد که اگر می خواهیم معادن را برداشت کنیم حداقل خسارت به بوته ها، جنگل ها و مراکز منابع طبیعی وارد شود و پس از اجرای طرح نیز احیای منابع طبیعی انجام شود.

این مقام ارشد قضائی استان با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی امری حیاتی است، عنوان کرد: هر کس این باور در وجود او وجود نداشته باشد یک خطای محاسباتی است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در کشور ما به دلیل قرار گرفتن در کمربند خشک زمین از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

موحد در ادامه گفت: کسب رتبه برتر شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان در زمینه حفاظت از منابع طبیعی جای تقدیر دارد و این کار محصول کار جمعی در استان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی زمانی می تواند موفق باشد که دستگاه های مربوطه همکاری لازم را با این دستگاه داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار