گیلان؛

واحدهای صنفی زیر ذره بین نظارت

واحدهای صنفی که اقدام به عرضه مواد محترقه و منفجره غیرمجاز کنند تا پایان تعطیلات نوروزی پلمپ می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، رئیس اداره نظارت بر اماکن فرماندهی انتظامی گیلان امروز در نشست تعاملی با روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رشت، مسئولان قضایی، انتظامی و دستگاههای خدمات رسان گفت: پلیس مخالف شور و نشاط مردم نیست اما با هرگونه ناامنی و اخلال در نظم و امنیت عمومی جامعه بدون اغماض برخورد قاطع خواهد کرد.

سرهنگ رضا محمدزاده افزود:  تاکنون 2 میلیون و 700 هزار عدد مواد محترقه و منفجره غیرمجاز از واحد های صنفی، اماکن خصوصی، انبارها و دست فروشان کشف و ضبط شد که نسبت به پارسال 56 درصد افزایش داشته است.

وی از تعامل خوب واحدهای صنفی در عرضه و فروش غیرمجاز مواد محترقه خبر داد و افزود: کشفیات مواد محترقه از واحدهای صنفی نسبت به سال قبل 35 درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه اجرای طرح تشدید جمع آوری مواد محترقه از دست فروشان ادامه دارد، بیان داشت: خودروهایی هم که با حرکات موزون برای چهارشنبه سوری اقدام به بستن شریان های اصلی کنند توقیف خواهند شد و افراد متخلف هم به مراجع قضا معرفی می شوند.

سرهنگ محمدزاده نقش صدا و سیما را در کاهش حوادث ناشی از چهارشنبه سوری بسیار اثر بخش دانست و گفت: صدا و سیما با انعکاس اخبار ناشی از استفاده افراد از مواد محترقه و منفجره چهارشنبه سوری سال های قبل و تلفات جانی و مالی می تواند نقش مهمی در کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال داشته باشد.

وی تصریح کرد: شماره های 110، 2183484 و 2183500 پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و خدمات رسانی به مردم هستند.

در پایان این نشست هر یک از اعضای شرکت کننده برنامه ها و راهکارهای خود را برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری و تامین هرچه بیشتر امنیت در چهارشنبه آخر سال بیان کردند.
 
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.