دیدار هاشمی با وزیر ورزش و جوانان عراق

وزیر ورزش و جوانان کشور عراق صبح امروز (چهارشنبه) با رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار هاشمی با وزیر ورزش و جوانان عراقبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی حضور عبدالحسین ابتان وزیر ورزش عراق را در ایران و کمیته ملی المپیک خیر مقدم گفت و اظهار داشت: خوشبختانه سطح روابط  دو کشور طی سالیان اخیر به بهترین شکل ممکن و در بالاترین سطح قرار گرفته که دلیل اصلی نزدیکی دو ملت نیز حضور عتبات عالیات در عراق و حرم امام هشتم (ع) در ایران و همچنین علقه دینی مردم دو کشور است. ظرفیتی که قطعا در عرصه های دیگر نیز می تواند زمینه ساز روابط هر چه بهتر و پیشرفت دو جانبه  طرفین باشد.

وی ادامه داد:  یکی از مهمترین مشکلات و معضلات امروز ورزش در سراسر جهان برخی بداخلاقی ها در ورزش است که وظیفه ما مدیران است تا برای محدود  و کم کردن آن برنامه ریزی داشته باشیم. بدون شک توجه ویژه به منویات بزرگان، سخنان امامان و آموزه های دین مبین اسلام می تواند در این زمینه راهگشا باشد. می توانیم در قالب یک طرح و مدلی اخلاق گرایی بر مبنای معرفت دینی ، این موضوع را در دستور کار قرارداده و بعد از نتیجه گیری مثبت آنرا در منطقه بسط و گسترش دهند.

هاشمی در ادامه پیشنهاد عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی ورزشی شهرهای مذهبی دو کشور را جهت تسهیل در اعزام تیم های ورزشی مطرح کرد و گفت: همه ساله تعداد زیادی از ورزشکاران شاخص و المپیکی ما به‌صورت پراکنده و جهت زیارت عتبات عالیات راهی کشور عراق می‌شوند و بارها هم شاهد حضور مسئولین ورزشی و ورزشکاران عراق در ایران جهت زیارت امام هشتم و حضرت معصومه بوده ایم. با امضای این تفاهم نامه و تشکیل کارگروه مشترک و همچنین در نظر گیری تسهیلات مناسب می توانیم با هماهنگی هر چه بیشتر کاروان هایی ورزشی را با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان جهت زیارت به کشورهای هم اعزام کنیم.

وی بحث حمایت دو کشور از نمایندگان دو طرف را در راه کسب کرسی های ارزشمند بین المللی مهم و قابل تامل ارزیابی کرد و گفت: قطعا حمایت دو کشور برادر، دوست و همسایه در این زمینه می تواند مثمرثمر باشد. مطمئنا نمایندگان دو طرف می توانند با حمایت یکدیگر و رایزنی برای اخذ رای از دیگر کشورها،  گامی موثر در اخذ کرسی های ارزشمند و تاثیر گذار بین المللی داشته باشد. بطور مثال ما به‌صورت جدی در انتخابات فدراسیون بین المللی وزنه برداری حضور خواهیم داشت که در این زمینه انتظار داریم کشور عراق حمایت لازم و مناسب را به‌عمل آورد.

هاشمی در پایان پیشنهاد نهایی کمیته ملی المپیک مبنی بر برپایی نشست هم اندیشی و هماهنگی هر چه بیشتر بین مجموعه ورزش دو کشور را مطرح کرد و اظهار داشت: ما آمادگی خود را جهت میزبانی این نشست بین مسئولین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های ورزشی و باشگاههای معتبر دو کشور در ایران اعلام می کنیم و می توانیم این جلسه را که قطعا آثار مثبتی برای طرفین به همراه خواهد داشت در بهار سال 96 برگزار کنیم.

بعد از صحبتهای هاشمی، وزیر ورزش و جوانان عراق ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی مناسب ایران گفت: این دومین سفر رسمی من به ایران است. در سفر پیشین که 3 سال پیش انجام شد مقدمات برخی همکاری ها پایه گذاری شد اما نتایج مطلوبی را شاهد نبودیم. این بار تمام تمرکز و هدف سفرمان را بر روی پیاده سازی اهداف و برنامه های عملیاتی گذاشته‌ایم و مطمئنم با تیم فعلی کمیته ملی المپیک و نگاه مثبتی که شخص جنابعالی بر گسترش همکاری فیمابین دارید این تصمیمات خیلی زود اجرایی و عملیاتی خواهد شد. هر 3 پیشنهاد جنابعالی کاملا مورد موافقت مجموعه وزارت ورزش عراق است و آمادگی آن را داریم هر زمانی را که اعلام می کنید برای امضای تفاهم نامه این پیشنهادات مقرر کنیم. دعوت رسمی هم از شما و مجموعه مسئولین ورزشی ایران به عمل می آوریم تا به عراق تشریف آورده و در آنجا موضوع را نهایی و اجرایی سازیم.

عبدالحسین ابتان با اشاره به مهم بودن اخذ کرسی های بین المللی اظهار داشت: همانگونه که شما اعلام کردید یکی از مهمترین ضعف های دو کشور اخذ کرسی های تاثیرگذار بین‌المللی ورزش است که در این زمینه ما حمایت همه جانبه خود را از کاندیداهای کشور ایران اعلام می کنیم و مطمئن باشید که روسای فدراسیون‌های ما در این زمینه حمایت لازم را از نمایندگان شما به‌عمل خواهند آورد.

در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی ویژه و مشترک با حضور نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دو کشور تشکیل شده و مقدمات لازم برای بررسی و نهایی کردن پیشنهادات را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار