ارومیه؛

تولید سالانه 289 هزار متر مربع انواع فرش دستباف در آذربایجان‌غربی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: سالانه 289 هزار متر مربع انواع فرش‌های دستباف درآذربایجان غربی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ این فرشها در سبک‌های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم توسط 72 هزار بافنده در ابعاد و نقوش و رنگ آمیزیهای متنوع تولید می‌شود.

محمد دهقان با اشاره به اقدامات بهمن ماه سال 95 اصناف استان اظهار داشت: در این مدت، بازرسی مشترک به اتفاق نماینده اتاق اصناف استان از 13 واحد مجتمع‌های تجاری در خصوص بررسی وضعیت فعالیت پاساژها در شاخص‌های، تعداد واحدهای فعال، مستقر، غیرفعال، خالی و تخلیه شده، دریافت پروانه کسب صنفی و مجوز فعالیت از مراجع ذیربط و وضعیت پارکینگ‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال و توسعه تولید فرش دستباف گفت: در استان آذربایجان غربی برابر آمار موجود و بررسی های انجام یافته سالانه 289 هزار متر مربع انواع فرش‌های دستباف در سبک های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم توسط 72 هزار بافنده در ابعاد و نقوش و رنگ آمیزی های متنوع تولید می‌شود .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: بنابراین برابر آمار و اطلاعات موجود در سطح استان، تعداد 72 هزار و 321 نفر بافنده دائمی به بافت فرش اشتغال دارند که مجموع تولید سالیانه آنها حدود 289 هزار متر مربع برآورد شده و با احتساب قیمت متوسط هر فرش 20 میلیون ریال، ارزش تولیدات این حوزه در سال 94 به پنج هزار و 800 میلیارد ریال بالغ می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان آذربایجان‌غربی 199 کارگاه متمرکز و غیر متمرکز قالیبافی، پنج کارگاه متمرکز، 47 تعاونی تولیدی، 15 اتحادیه صنفی قالیبافی و یک دانشگاه در حوزه فرش دستباف فعالیت دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.