سرپرست انجمن اولیا و مربیان؛

نگاه سلبی به چهارشنبه سوری نداریم

سرپرست انجمن اولیا و مربیان گفت: نگاه سلبی به چهارشنبه سوری نداشته بلکه آن را فرصت برای یادگیری دانش آموزان می دانیم.

نگاه سلبی به چهارشنبه سوری نداریم
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری به مناسبت روز چهارشنبه سوری با حضور نورعلی عباسپور سرپرست انجمن اولیا و مربیان مدارس در دبستان دخترانه شهید بهشتی منطقه 13 صبح امروز برگزار شد.
 
عباسپور با بیان اینکه تمامی افراد در آموزش و پرورش در تلاش هستند تا تربیت در مدرسه اتفاق بیفتد، گفت: مدرسه به تنهایی از عهده تعلیم و تربیت بر نمی‌آید.
 
وی ادامه داد: نگاه آموزش و پرورش و تاکید وزیر اساس تربیت است و اگر نباشد یادگیری موضوعات درسی تاثیری برای دانش آموزان ندارد.
 
عباسپور اظهار داشت: ایجاد فرصت‌هایی یادگیری به علاقه مندی دانش آموزان کمک می‌کند و هرچه تجارب جدیدتر باشد، یادگیری پایدارتر و با علاقه بیشتری از سوی دانش آموزان انجام می‌شود.
 
سرپرست انجمن اولیا و مربیان با اشاره به فراوانی آیین‌های دینی و ملی، عنوان کرد: این مسائل اعتقاد و یادگیری دانش آموزان را افزایش می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: براین اساس نگاه سلبی به چهارشنبه سوری نداریم و حتی نگاهی داریم که برای دانش آموزان فرصت یادگیری و شادمانی را ایجاد می‌کند.
 
عباسپور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جامعه در این مراسم مشارکت می‌کنند، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در برنامه‌های درسی از این آیین به عنوان فرصت استفاده کند.
 
وی تاکید کرد: انجمن اولیا و مربیان باید با حفظ سلامت و امنیت از فرصت کم نظیر چهارشنبه سوری که یکبار در طول سال اتفاق می‌افتد به عنوان یک فرصت یادگیری استفاده کند.
 
‎عباسپور پیرامون با بیان اینکه قریب به 90 هزار مدرسه انجمن اولیا و مربیان،  800 هزار عضو دارد، گفت: باید نگاه، مشارکتی باشد در بحث سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش برنامه‌هایی برای چهارشنبه سوری دانش آموزان دیده شده است تا همراه با شادی آنها مشکلی برایشان پیش نیاید.
 
‎وی اشاره کرد: این موضوع باید در برنامه های درسی نیز آورده شود تا دانش آموزان مهارت شاد بودن را آموزش ببینند.
 
‎عباسپور یادآور شد: برای ایجاد نگاه و رویکرد تربیتی باید همه سازمان‌ها در بحث تربیت دانش آموزان مشارکت داشته باشند .

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
ای کاش آقای عباسپور می فرمودند که در مراسم چهارشنبه سوری چه مطالبی آموزش داده می شود و چه تاثیر تربیتی دارد؟ ای کاش راه ایمن تر و صحیح تری برای شادی دانش آموزان پیشنهاد می کردند.!!!
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
امسال چهارشنبه سوری رو تحریم وبه احترام آتش نشانان درگذشته وشهید شده اصلا مراسم نگیریم .حوادث کم شه واصلا جمع شه از تقویم وفرهنگ ایرانی خواهشا تو مجلس تصویب کنن .چهارشنبه سوری دیگر وجود نداشته باشد .این پیشنهاد یک هم وطن دلسوزه .که نمی ارزه به کوری وسوختگی وکری وفلج شدن .بخاطر لوس بازی یک عده جوان ناپخته وبچه های بی گناه که خانواده ای عزادار وخودش ناقص شود تا آخر عمر .بصورت یک پیشنهاد در مجلس جمع آوری شود از فرهنگ این ملت .
آخرین اخبار