کرمان؛

فعالیت بیش از 1000 مدرسه مروج سلامت در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از هزار مدرسه مروج سلامت در سطح استان فعالیت می کنند.

فعالیت بیش از 1000 مدرسه مروج سلامت در استان کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن بیگی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مقوله سلامت از ضروری‌ترین نیازهای هر جامعه است  و همه جوامع نسبت به ارتقاء سلامت مردم خود حساسیت ویژه ای دارند.

وی  از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و موثر ترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در این دستگاه مهم و زیر ساختی، اگر با مشارکت همه ی مردم و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس نهادینه شود بسیار ی از آسیب ها ی موجود به حداقل می رسد.

محسن بیگی اظهار داشت: بسیاری از  مسائلی که دغدغه حقوق شهروندی است در مدارس مروج سلامت در حال اجرا و نهادینه شدن  است.

وی به نقش موثر مراقبان سلامت در ارتقاء سلامت دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: ارتباطات انسانی  سر لوحه برنامه های مراقبان سلامت در حوزه ای کاری است، زیرا آنها بدون تکلیف و ارزیابی به شکل رسمی، در  راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان تلاش می کنند.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش استان برنامه های مختلفی در  راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان در حال اجراست، اما لازمه تحقق  اهداف این برنامه ها، همکاری و مشارکت اولیا با مدارس است.

وی ترویج و استقرار مفاهیم ارتقا سلامت در بین دانش آموزان، توانمند سازی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان در زمینه مفاهیم ارتقا سلامت نوجوانان و جوانان، بهبود وضعیت بیمار یابی و درمان دانش آموزان مبتلا به اختلالات و مشکلات سلامتی، بهبود الگوهای تغذیه ای دانش آموزان و پیشگیری از رفتار های مخاطره آمیز سلامت در دانش آموزان را  از مهمترین اهداف اجرای این برنامه در  مدارس دانست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار