اتحادیه عرب: انتقال سفارت آمریکا به قدس، امنیت منطقه را تهدید می ‏‌کند

وزرای خارجه اتحادیه عرب ضمن هشدار درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تاکید کردند این اقدام امنیت منطقه را تهدید می کند.

اتحادیه عرب: انتقال سفارت آمریکا به قدس، امنیت منطقه را تهدید می ‏‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری مصریون، وزرای خارجه اتحادیه عرب در پایان نشست روز سه شنبه درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی هشدار داده و تاکید کردند انتقال سفارت آمریکا به قدس امنیت منطقه را تهدید می کند و علاوه بر آن حقوق ملت فلسطین و همه مسلمانان و مسیحیان تضییع و قانون بین المللی نقض می شود.

اتحادیه عرب این تصمیم را در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره بررسی طرح انتقال سفارت آمریکا در تل آویو به قدس اشغالی اتخاذ کرده است.

وزرای خارجه اتحادیه عرب در پایان نشست امروز از همه کشورهای جهان خواستند که به قطعنامه 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل که در سال 1980 صادر شد، پایبند باشند.

اتحادیه عرب تاکید کرد تاسیس هرگونه هیات دیپلماتیک در قدس یا انتقال آن به این شهر، تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین و همه مسلمانان و مسیحیان و نقض قانون بین المللی و توافقنامه ژنو 4 است.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در افتتاحیه نشست تاکید کرد اتحادیه باید به راه حل دو دولت برای حل و فصل درگیری فلسطینی-اسرائیلی پایبند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار