تبریز؛

حضور متولیان برگزاری انتخابات در محافل انتخاباتی جرم است

رئیس دادگستری آذربایجان شرقی گفت:حضور متولیان برگزاری انتخابات در محافل انتخاباتی جرم است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام مظفری در جمع خبرنگاران، گفت: برگزارکنندگان انتخابات باید دقت کافی داشته باشند تا اقدامی از آنها که شائبه طرفداری از جریان، فرد و حزب خاصی را نشان دهد، بروز و ظهور پیدا نکند.
وی با اشاره به اینکه اصل بی طرفی در هر انتخابات باید سرلوحه فعالیت ها و اقدام مجریان قرار بگیرد، اظهار کرد: باید توجه داشت که رای آحاد مردم در نزد مجریان امانتی بیش نیست و باید به هر نحو ممکن از این امانت گران بها به بهترین شکل ممکن مراقبت شود.
مظفری، استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه جناح و جریان خاص را تخلف اشکار انتخاباتی بیان کرد و گفت: امکانات دولتی به هیچ عنوان نباید در اختیار این جریان ها قرار بگیرد و یکی از مصادیق آشکار جرم انتخاباتی است که در صورت مشاهده و وجود اسناد معتبر، دستگاه قضائی با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با تخلفات انتخاباتی به هیچ عنوان مماشات نمی کند، متذکر شد: مردم نیز در این ارتباط به شدت برخورد با متخلفان را از دستگاه های مسئول مطالبه می کنند.
مظفری با اشاره به وجود خلاء های قانونی در رابطه با تخلفات تبلیغات انتخاباتی، افزود: متاسفانه در زمینه تبلیغات زودرس خلاء هایی وجود دارد، اما دستگاه قضائی به این بهانه تا حد توان خود در برابر هر گونه تخلف سکوت نمی کند و از فعالیت متخلفان جلوگیری خواهد کرد. وی، پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و برخورد قضائی با آنها را دو وظیفه مهم و محوری دادگستری استان در حوزه انتخابات برشمرد و گفت: در این راستا ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی راه اندازی شده تا پیش از وقوع جرایم، راه های پیشگیری را طی کنیم.
مظفری ادامه داد: در این زمینه شعب ویژه ای در دادسراها و دادگاه های جزایی و مرکز استان ایجاد شده که بدون نوبت و با فوریت به تخلفات انتخاباتی رسیدگی و در صورت احراز جرم، احکام مربوطه را صادر خواهد کرد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار