مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری در سطح 2 هزار هکتار از سطوح شیبدار استان درختکاری انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ 54 هزار هکتار جنگل‌کاری مصنوعی در کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است. 

33 هزار و 500 هکتار کشت بادام تلخ نیز در عرصه‌های منابع ملی کهگیلویه و بویراحمد باعث سرسبزی بخشی از طبیعت این استان شده است. 

عزت‌الله بهشتی فر افزود که این جنگل‌کاری در شهرستان‌های هشت‌گانه و بیشتر از نوع بلوط و به‌ویژه بادام تلخ صورت گرفته است. 

وی اظهار کرد که توسعه فرهنگ درختکاری از طریق مشارکت عمومی، نهادهای مردمی و دستگاه‌های دولتی و مدارس در اولویت این اداره کل در هفته درختکاری است. 

بهشتی فر تصریح کرد که در هفته درختکاری امسال شاهد مشارکت خودجوش بیشتر مردم و مسئولان در امر درختکاری هستیم که این امر نویدبخش مؤثر بودن فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه است. 

وی تصریح کرد که در 11 ماه گذشته برای برخورد با متخلفان سه هزار و 408 دادخواست تنظیم شد. 

بهشتی فر گفت: طرح 407 مورد دعاوی در مراجع قضایی برای رفع مشکل تملک 556 هکتار از عرصه‌های منابع ملی، تشکیل پرونده قطع اشجار به میزان 400 مورد و قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی به میزان 46 مورد از دیگر اقدام‌های واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است. 

وی از تشکیل هشت اکیپ ثابت و 10 اکیپ سیار به‌طور شبانه‌روزی در سال جاری برای حفاظت از عرصه‌های منابع ملی خبر داد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در راستای اجرای قانون از تصرف 350 هکتار از زمین‌های منابع ملی جلوگیری شد و بیش از 13 هزار اصله نهال غرس شده در عرصه‌های منابع ملی بدون تشکیل پرونده قضایی جمع‌آوری شد. 

بهشتی فر از توقیف 42 مورد تجهیزات وسایط نقلیه و 57 دستگاه خودرو، کشف 34 کوره زغالی و تشکیل 20 اکیپ تشکل‌های مردمی در مناطق بحرانی در سال جاری خبر داد. 

وی از واگذاری 174 هکتار از زمین‌های منابع ملی برای اجرای طرح‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در قالب طرح مدیریت منابع طبیعی 106 هکتار به بهره‌برداران واگذار شد. 

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای جلب مشارکت مردم در حفظ جنگل‌ها و مراتع، حفاظت 365 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی به مردم واگذار شده است. 

سطح جنگل‌های دست کاشت کهگیلویه و بویراحمد بیش از 50 هزار هکتار است. 

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران دارای یک‌میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع است. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.