ساری،

توزیع 300 هزار اصله نهال در غرب مازندران

300 هزار اصله نهال رایگان در غرب مازندران توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید وجیه الله موسوی مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر با اشاره به تولید و تامین 500 هزار اصله نهال جنگلی امسال در این منطقه گفت: همزمان باهفته منابع طبیعی 300هزار اصله نهال به صورت رایگان در غرب استان توزیع شد.

وی به توسعه و افزایش جنگل و جلوگیری از تخریب در مناطق کوهستانی وغنی سازی و احیای عرصه های جنگلی اشاره کرد و مراقبت و نگهداری 35 هکتار باغ بذر سنواتی وایجاد 64 هکتار محوطه های بذر گیری، احیای عرصه های جنگلی مخروبه، جلوگیری از افزایش نفوذ پذیری آب، فرسایش خاک و بروز سیلاب و حفظ خاک را ،از مهمترین طرح های امسال اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر برشمرد.

موسوی، اخذ سند اراضی ملی و دولتی، ساماندهی جنگل نشینان و خروج دام از جنگل، احیاء و بازسازی جنگلها، عملیات آبخیزداری، حفاظت اصولی از انفال، جنگلها و مراتع، مقابله با آفت های درختان جنگلی، کنترل 500 هکتار از جنگل ها و منابع طبیعی و مراقبت از 11هزار و 19هکتار از جنگلها و مراتع در مقابله با آفات و بیماریها را نیز از جمله اقدامات امسال عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر افزود: تاکنون 361 هزار و240 متر مربع از اراضی ساحلی حوزه منابع طبیعی نوشهر آزادسازی شد که 242 هزار و 557 مترمربع از این میزان امسال آزاد شد.

موسوی گفت: بیش از 171 هکتار اراضی ملی ، به ارزش حدود 400 میلیارد تومان امسال خلع ید وهمچنین بیش از 439 متر مکعب چوب قاچاق در غرب مازندران کشف شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.