همدان؛

فعالیت 570 کانون در مساجد استان همدان

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از فعالیت 570 کانون در مساجد استان خبر داد.

فعالیت 570 کانون در مساجد استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش در نشست خبری به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون های مساجد با اشاره به اینکه 25 اسفند ماه امسال همایش بزرگداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان برگزار خواهد شد افزود: مسجد از مهمترین پایگاههای فرهنگی و مذهبی مسلمانان است و در قرآن و عترت آثار و برکات فراوانی درآن وجود دارد.

وی به سالروز تأسیس کانون های مساجد اشاره کردوگفت: در تقویم سراسری کشور جمهوری اسلامی ایران 18 اسفند به عنوان سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: به مناسبت سالروز تأسیس کانون های مساجد ویژه برنامه ای در روز چهارشنبه (25 اسفند) سال جاری در سالن ابن سینا با حضور یکصد نفر از مدیران فرهنگی مساجد برگزار می شود.

فیض منش خاطرنشان کرد: در این همایش از فعالان کانون های مساجد و ائمه جماعات تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ستادعالی کانون های مساجد کشور کارگروهی مبنی بر کارگروه هنر راه اندازی شده که استان همدان دبیری آن را برعهده گرفته است.

اجرای طرح تلاوت نور در ۸۳۱ مسجد استان همدان

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خاستگاه تربیت هنرمندان متعهد دینی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری است.

فیض منش خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد محل گرد هم آمدن افراد با گرایش های فکری مختلف است و ضمن احترام به تمام گرایش ها محدودیتی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی افزود: بر طبق برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد مساجد دارای کانون های فرهنگی و هنری باشد که در برنامه ششم توسعه تمامی مساجد استان تحت پوشش کانون های مساجد قرار می گیرند.

این مسئول اظهار داشت:هم اکنون 570 کانون مساجد در استان همدان تأسیس شده است که 98 درصد آنان در حال فعالیت هستند.

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، از وجود 283 کتابخانه در مساجد استان خبرداد و ادامه داد: امسال 120 قفسه کتاب ، 30 عدد میز مطالعه و 120 صندلی به 30 کتابخانه بالغ بر 300 میلیون ریال به کتابخانه های مساجد اهداء شده است.

فیض منش تصریح کرد: همچنین 24 کانون تخصصی در رشته های مختلف از جمله همایش و مراسم ها، مهدویت، کتابخانه ای، سمعی و بصیری، آی تی ، قرآن و نماز در استان فعال هستند.

وی اظهار داشت: جهت ترویج و نشر ارزش های قرآنی و قرائت صحیح قرآن طرح تلاوت نور در بیش از 831 مرکز مجری طرح تلاوت نور روزانه قرائت می شود.

وی افزود: 8 مرکز خانه دیجیتال در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان فعالیت می کنند که این مراکز در کنار مساجد تشکیل تا استفاده از اینترنت پاک و کافی نت و نرم افزارهای تولیدی روز بهره مند شوند.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار