انگلیس: از ژوئن 2013، 13 تلاش برای اجرای حملات تروریستی را خنثی کرده‌ایم

انگلیس اعلام کرد سازمان‌های امنیتی این کشور از ژوئن سال 2013 تاکنون، سیزده تلاش برای اجرای اقدامات تروریستی را ناکام گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، اسکاتلندیارد دوشنبه اعلام کرد سرویس‌های امنیتی انگلیس از ژوئن 2013، سیزده تلاش برای حمله تروریستی را در این کشور خنثی کردند.

مارک راولی، معاون رئیس پلیس لندن، اعلام کرد «بخش اعظم» این طرح‌های تروریستی کار هواداران داعش بوده است.

این مسئول پلیس که بر عملیات ضدتروریسم در انگلیس نظارت دارد، افزود: اما القاعده و تا حدی گروهک‌های راست‌گرای تندرو نیز همچنان تهدیدی قابل توجه به شمار می روند.

وی خاطر نشان کرد تلاش‌های خنثی شده، از حملات ساده با چاقو یا یک خودرو را شامل می‌شد تا عملیات پیچیده‌تر با استفاده سلاح گرم.

وی تأکید کرد موفقیت‌های نظامی در برابر تروریست‌های داعش در عراق و سوریه تهدید تروریستی را ریشه‌کن نکرده و اینگونه تهدیدها همچنان مطرح است.

بر اساس مطالعه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، تعداد جرائم مرتبط با تروریسم در فاصله 2010 تا 2015، در انگلیس دو برابر شده است.

به گفته هانا استوارت که این تحقیق را برای اندیشکده هنری جکسون انجام داده است،  72 درصد کسانی که در این چارچوب بازداشت شدند، انگلیسی یا دو ملیتی و 11 درصد آنان زن بودند.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از اوت 2014، درجه چهار تعیین شده است که یک درجه از بالاترین سطح کمتر است.

در پی حمله تروریستی نوامبر 2015 در فرانسه، پلیس انگلیس از استقرار 600 پلیس مسلح دیگر در لندن خبر داده بود که تعداد این پلیس‌ها را در پایتخت انگلیس به 2800 نفر افزایش داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار