جشنواره‌ای برای نمایش فیلم‌های تلویزیونی مستند/ بهار 96 آثار جشنواره به نمایش در می‌آیند

نشست خبری نخستین دوره «جشنواره فیلم تلویزیونی مستند» در شبکه مستند برگزار شد.

جشنواره‌ای برای نمایش فیلم‌های تلویزیونی مستند/ بهار 96 آثار جشنواره به نمایش در می‌آیندبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نخستین دوره «جشنواره فیلم تلویزیونی مستند» با حضور آقایان غفوری مدیر شبکه مستند و میرتیموری دبیر جشنواره در شبکه مستند برگزار شد.

مدیر شبکه مستند در این نشست خبری در خصوص طرح جشنواره گفت: هدف از تاسیس شبکه مستند از یک طرف شناسایی و جذب استعدادهای مستندسازی در کشور و بخصوص در استان‌های دور افتاده  بود. اینکه بتوانیم فضایی را برای تعامل هرچه بیشتر مستندسازان و مسئولان فراهم کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر به دنبال ایجاد فضایی برای نمایش آثار و مقایسه داوری منتخبان با آرای مردمی و آرای داوران بودیم.

غفوری درباره جوایز در نظر گرفته شده برای مستندهای برگزیده گفت: برای مستندهای کوتاه، نیمه کوتاه و بلند هر بخش دو جایزه در نظر گرفته شده است و جوایز در راستای حمایت از مستندسازان خواهد بود. برگزیدگان مستند کوتاه بیست میلیون تومان، برگزیدگان مستندهای نیمه کوتاه سی میلیون و برگزیدگان مستندهای بلند پنجاه میلیون دریافت می‌کنند.
 
غفوری ادامه داد: موضوع مستندها آزاد است که بر اساس شیوه و نحوه ساخت، متن، تحقیق و پژوهش های صورت گرفته و تصویر مستند مورد داوری قرار می‌گیرند. نادر طالب‌زاده، محمد علی فارسی، مرتضی رزاق کریمی از داوران جشنواره خواهند بود.  
 
میر تیموری دبیر جشنواره مستند هم اظهار داشت: آقای غفوری از جنس مستندسازان است و همیشه از این حوزه حمایت کرده است. خوشحالم که بستری برای نمایش آثار مستند ایجاد شد. 

وی در مورد مهلت ارائه آثار اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره 15 فروردین و از 20 فروردین آثار به نمایش گذاشته خواهد شد. اختتامیه جشنواره هم خرداد ماه از طریق یک برنامه تلویزیونی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این دوره مستندات ارائه شده میتوانند از تولیدات سال های گذشته باشد و هیچ ممنوعیتی برای ارائه آثار وجود ندارد.

گفتنی است؛ از طریق سایت شبکه مستند علاقه‌مندان می توانند ثبت نام و آثارشان را ارائه دهند.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار