پلیس بازنشسته فیلیپینی به کشتن 200 نفر اعتراف کرد

پلیس بازنشسته فیلیپینی به کشتن بیش از 200 نفر تحت دستور رئیس جمهور این کشور اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یک پلیس بازنشسته فیلیپینی با حضور در مقابله سنای این کشور به کشتن بیش از 200 نفر تحت دستور رودریگو دوترته، رئیس جمهور کنونی فیلیپین، در زمانی که وی شهردار شهر داوائو بود، اعتراف کرد.

"آرتورو لاسکاناس" اعتراف کرد در ماه اکتبر در جریان تحقیق مجلس سنا در خصوص کشتارهای خارج از قانون مربوط به دوترته دروغ گفته است؛ او افزود دلیل این کار ترس از امنیت خانواده اش و همچنین دستور پلیس مبنی بر این که او باید همه چیز را رد کند، بوده است.

لاسکاناس افزود که خودش شخصا 300 نفر را، که 200 نفر از آن ها در زمان عضویتش در گروه مرگ "داوائو" بوده است، کشته است. او همچنین به دو مورد قتل منتقدان دوترته، تحت دستور محافظ شخصی وی در آن زمان، اعتراف کرد.

لاسکاناس، که در زمان اعتراف خود به گریه افتاد، دومین فردی است که در مقابل قانون گذاران به نقش دوترته در کنترل تیم های قتل و اعدام اعتراف کرده است. در همین حال طرفداران دوترته این اظهارات را به تبلیغات منفی مخالفان وی ارتباط داده اند و آن را تلاشی برای کاهش محبوبیت رئیس جمهور فیلیپین خوانده اند.

دوترته تاکنون چندین بار اتهامات دست داشتن در اعدام های بدون محاکمه را، چه در زمان ریاست جمهوری و چه در زمان شهرداری، رد کرده است. رئیس پلیس وی نیز کلیه این اتهامات را افسانه ای ساخته شده از سوی رسانه ها خوانده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده از نهادهای حقوق بشر، 1400 نفر در زمان شهرداری دوترته در شهر داوائو کشته شدند.

از زمان آغاز ریاست جمهوری دوترته، 8000 هزار نفر در این کشور در طرح مبارزه با مواد مخدر کشته شده اند. بیشتر این افراد معتادانی بوده اند که از سوی افراد ناشناس کشته شده اند. پلیس اعلام کرده از میان این افراد، تنها در مرگ 2555 نفر نقش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار