احتمال استیضاح رودریگو دوترته در کنگره فیلیپین

یک نماینده فیلیپینی درخواست استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به کنگره ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، یک قانون‌گذار در کنگره فیلیپین درخواست استیضاح رودریگو دوترته – رئیس جمهور فیلیپین – به اتهام جنایت، خیانت به اعتماد مردم و سوء استفاده از قدرت را تنظیم کرد.

این نماینده مجلس عوام، دوترته را به جرائم گوناگونی متهم کرد و مدعی شد این جرائم می‌توانند مقدمات استیضاح رئیس جمهور فیلیپین را فراهم کنند. 

پنهان کردن دارایی‌ها، تضاد منافع، کشتارهای خارج از حدود قانونی در مبارزه با مواد مخدر و برپایی "جوخه مرگ" در زمان تصدی سمت شهرداری داوائو از جمله این اتهامات هستند.

این نماینده اعلام کرد قصد وی از انجام این اقدامات، اعطای فرصتی به مردم فیلیپین است تا با رئیس جمهور قدرتمندشان روبرو شوند.

وی در یک کنفرانس تلویزیونی گفت: "هدف ما از تنظیم این شکایت این است که فیلیپینی‌ها برای مخالفت و مقابله با سوء استفاده‌ها و جرائم دوترته صدایی داشته باشند. ما می‌دانیم این جنگی بسیار دشوار خواهد بود، اما معتقدیم افراد بسیاری از این شکایت حمایت خواهند کرد."

وی همچنین در سخنان خود افزود اتهامات دوترته، "نقض عمدی قانون اساسی است."

از هنگام آغاز جنگ دوترته با مواد مخدر، بیش از 8000 نفر در فیلیپین کشته شده اند. حدود 2500 تن از قربانیان در حملات ضربتی نیروهای پلیس به قتل رسیده اند. مقامات دولت فیلیپین هرگونه دست داشتن در قتل‌های مشکوک مصرف کنندگان مواد مخدر را تکذیب می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار