مشهد؛

رفع تصرف بیش از ۳۲۰ هکتار اراضی ملی خراسان رضوی

۳۲۰ هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی به ارزش ۱۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ رفع تصرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ ستاد کیومرث میرابی فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی افزود:این اراضی با همکاری اداره املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رفع تصرف شده و برای ۱۰۰ هکتار از این اراضی سند دریافت شده است.
وی افزود: بخشی از این اراضی رفع تصرف شده مربوط به مشهد و طرقبه و شاندیز و بقیه در دیگر شهرستان‌ها بوده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه گویا برای دریافت گزارش‌های مردمی گفت: این سامانه هنوز نیاز به اطلاع رسانی دارد تا مردم با این سامانه ارتباط برقرار کنند و تصرف اراضی ملی را به ما اطلاع دهند.
سرهنگ ستاد کیومرث میرابی با اشاره به برگزاری دوره‌های ضابطان برای اعضای یگان افزود: پس از تشکیل یگان حفاظت با هماهنگی مراجع قضایی دوره ضابطیت را برای نیروهای یگان برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهینامه ویژه ضابطین را اعطا کردیم.
وی گفت: برای مقابله با زمین‌خواری تعامل خوبی با پلیس و دادستانی داریم و توانسته‌ایم با همکاری آن‌ها آبان و دی ماه امسال مقام یگان برتر کشوری را به دست آوریم و می‌توان گفت: از زمان شکل‌گیری یگان در استان خراسان رضوی حتی یک متر زمین تصرف نشده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: بهتر است اراضی ملی قابل حفاظت به تفکیک تصرف‌شده‌ها، واگذارشده‌ها و مستثنی‌ها تحویل یگان ویژه شود چراکه با توجه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، قادر به پوشش دادن تمام اراضی نیستیم.
سرهنگ میرابی مقدم درباره ارتفاعات جنوبی مشهد افزود: طی یک سال اخیراراضی ملی در ارتفاعات جنوبی مشهد تصرف نشده، اما ۶۹ هکتار رفع تصرف شده است که سازمان‌های مردم نهاد نیز در مراسم رفع تصرف حضور یافتند و بعد از برف کم سابقه اخیر، تعداد زیادی از مردم از این اراضی برای برف بازی استفاده کردند.
وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی این یگان گفت: در ایام نوروز یگان حفاظت اراضی در آماده باش است و آمادگی داریم مانند سال گذشته با گشت شورای حفظ حقوق بیت‌المال همکاری داشته باشیم، چون بیشتر تصرفات در ایام تعطیلات صورت می‌گیرد.
انتهای پیام//ف. ح.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.