مشهد؛

راه اندازی یگان حفاظت از اراضی موقوفات در خراسان رضوی

در راستای صیانت از موقوفات، یگان حفاظت از اراضی موقوفات اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد راه اندازی شد.

راه اندازی یگان حفاظت از اراضی موقوفات در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: صیانت از حقوق موقوفات بر عهده این نهاد است و در قالب طرح های مختلف با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال و دستگاههای اجرایی، رفع تصرف از اراضی موقوفه در سطح استان به ویژه حاشیه شهر را انجام داده ایم.
حجت الاسلام محمد احمدزاده با بیان اینکه این اقدامات با همکاری مناسب دستگاه قضایی، اطلاعاتی و نیروی انتظامی استان انجام شد، افزود: این اقدامات با اجرای طرح های مشترک به صورت مقطعی در ایام تعطیل سال انجام شد.
وی گفت: برای پیشگیری از تصرف اراضی موقوفه و تضمین دائم حراست از موقوفات برنامه ای تحت عنوان حراست از موقوفات در دستور کار این نهاد قرار گرفت تا اقداماتی که منجر به جلوگیری از تعرض افراد به حقوق موقوفه می شود انجام گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: راه اندازی یگان حفاظت از اراضی موقوفات با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یکی از بخشهای برنامه حراست از موقوفات است که به صورت رسمی راه اندازی می شود.
حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه عمده فعالیت یگان حفاظت از اراضی موقوفات معطوف به حراست از اراضی در روزهای تعطیل می باشد، افزود: هدف اصلی از راه اندازی این یگان پیشگیری از تعرض به موقوفات قبل از برخورد با عامل معترض می باشد.
وی گفت: تعداد کل رقبات موقوفات در استان 158 هزار مورد است لذا خراسان رضوی دومین استان کشور به لحاظ برخورداری از رقبات موقوفات به شمار می رود.
معاون دادستان مشهد در این مراسم نیز گفت: با حضور یگان حفاظت از اراضی موقوفات، اقدامات پیشگیرانه خوبی در خصوص حراست از موقوفات استان صورت خواهد گرفت.
محمد بخشی محبی افزود: این یگان از پشتوانه قانونی خوبی در مواجهه با متصرفین برخوردار است و می تواند با آنها به صورت جدی برخورد کند.
وی افزود: هر کس بخواهد چشم طمع به موقوفات داشته باشد با متصرف از طریق قوانین متقن به صورت قاطع برخورد می شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.