کرمان؛

بیکاری 70 درصد فارغ التحصیلان رشته های نظری

70 درصد از فارغ التحصیلان رشته های نظری بیکار هستند، این در حالی است که اکثر هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش بدون داشتن مدارک دانشگاهی شاغل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد محسن بیگی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توجه به هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش در راستای مهارت آموزی و توسعه شایستگی حرفه ای و اقتصادی هنرجویان ضروری است.

وی افزود : هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش، نقش موثری در توسعه فرهنگ کار و کار آفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه دارد.

محسن بیگی از بیکاری، مصرف گرایی، وابستگی به کالا های خارجی و عدم اقبال از کالا های داخلی و عدم وجود انگیزه نسبت به کار و کارآفرینی به عنوان مشکلات و مسائل اقتصادی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: باید فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه با تعامل و همکاری همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی ترویج شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ تلاش و کوشش و کار باید از خانواده ها آغاز شود و اولیا دانش آموزان با شناخت و آگاهی کامل از اهمیت مهارت آموزی، فرزندانشان را برای انتخاب رشته های فنی و حرفه ای آزاد بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده بسیاری از هنر جویانی که در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل کرده اند علاوه بر شغل اول خود به شغلی دیگری که ناشی از توانمندی و مهارت آنهاست مشغول هستند.

محسن بیگی به وجود شغل های مختلف در رده های بالا و پایین اشاره کرد و گفت: موفقیت شغل های رده بالا در گرو عملکرد افراد شاغل در مشاغل رده پایین است.

وی بر راه اندازی نمایشگاه های توانمندی های هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش در سطح شهرستان ها و مناطق استان نیز تاکید و تصریح کرد: تقدیر از نخبگان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش ضرورتی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.