اردوغان: به مبارزه با تروريست ها در هر نقطه ای ادامه خواهيم داد

رئیس جمهور ترکیه گفت این کشور به مبارزه با تروریست ها در هر نقطه ای ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در استانبول گفت: استان توکات از سال 1919 استان مهمی در ترکیه بوده است. پس از این که شهر ازمیر اشغال شد، کنفرانسی در استان توکات برای بسیج نیروها به سوی شهر ازمیر برای آزادی این شهر برگزار شد.
 
استان توکات استان مبارزه و اراده ملی است و همچنان این استان از این روحیه ملی برخوردار است. من عاشق همه شهروندان استان توکات هستم. این استان یکصد سال پیش اهمیت بسیار زیادی داشت و امروز نیز این استان از چنین اهمیتی برخوردار است و در صف نخست مبارزه ملی قرار دارد.
 
زمانی که کشور با خطر روبرو شد این استان بار دیگر به صف نخست بازگشت. مردم این استان به همه گفتند که باید همه در درجه نخست به کشور اولویت بدهند و مسائل حاشیه ای را کنار بگذارند.
 
در شب پانزدهم ژوئیه مردم این استان به خوبی عمل کردند و در این شب شهید شدند. مردانی از این استان به همراه دیگر مردم ترکیه پیروز شدند و به خائنان درس فراموش نشدنی دادند. خداوند همه نیروهای مسلح و امنیتی استان توکات را غریق رحمت کند و صبر جزیل را برای خانواده های آنان آرزومندم.
 
وی افزود: امروز نیروهای مسلح ترکیه و نیروهای امنیتی این کشور به مبارزه با همه سازمان های تروریستی ادامه می دهند؛ سازمان هایی که دشمن دولت و ملت ترکیه هستند.
 
راهبرد ما برای مبارزه با تروریست ها تغییر کرده است. در حال حاضر دیگر در حال دفاع از خود نیستیم بلکه تروریست ها را در خانه و لانه خود هدف قرار می دهیم و ضربات سنگین مادی و روحی به آنان وارد کرده ایم.
 
تروریست ها در گذشته در لانه ها و تونل ها مخفی می شدند ولی امروز راهبرد ما تغییر کرده است. دیگر در وضع دفاع از خود نداریم و به اماکن و لانه های سازمان های تروریستی حمله می کنیم. مرزهای خود را با سوریه از حضور همه سازمان های تروریستی پاکسازی کرده ایم، سازمان هایی که علیه دولت و ملت ترکیه دست به اقدامات تروریستی می زدند.
 
دویست و پنجاه نفر در پانزدهم ژوئیه گذشته شهید شدند. سازمان تروریستی گولن که سالها در کشور فعالیت می کرد و امروز نقاب از این سازمان برداشته شده است و همه به هویت این سازمان واقف هستید.
 
این سازمان نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه را به شهادت رساندند. وی بیان داشت: در طول تاریخ زندگی خود با چنین سازمان تروریستی خائنی روبرو نبودیم. این سازمان از بدترین سازمان های تروریستی و خائن است.
 
ما همه تدابیر لازم را اتخاذ کردیم و شکر خدا توانستیم کشور و ملت خود را با استفاده از این تدابیر نجات دادیم و در صورتی که این تدابیر را اتخاذ نمی کردیم در وضع بدی قرار می گرفتیم و همان طور که خداوند فرموده است.
 
ما این تدابیر را برای بازخواست این سازمان های تروریستی و همه افراد وابسته به این سازمان ها و حامیان آن اتخاذ کردیم تا با کمترین زیان و خسارت از این بحران خارج شویم.ما به مبارزه با این سازمان های تروریستی و در مقدمه آن سازمان تروریستی گولن ادامه می دهیم و تا با نابودی همه اعضای این سازمان تروریستی به مبارزه خود ادامه می دهیم.
 
برخی از دوستان به ما می گویند برخی از غیرنظامیان در میان عناصر بازداشت شده حضور دارند. من به همه برادران و خواهران می گویم که چه کسی بهای خون دویست و پنجاه شهید و هزاران زخمی از فرزندان این ملت را پرداخت کرده و خواهد پرداخت.
 
این تروریست ها از بالگردها و هواپیماهای نظامی برای هدف قرار دادن مردم بیگناه استفاده کردند. به کاخ ریاست جمهوری حمله کردند و نیروهای امنیتی ویژه را هدف قرار دادند. پنجاه و شش نفر از نیروهای ویژه امنیتی شهید شدند.
 
این تروریست ها ساختمان های زیادی را هدف قرار دادند و این جنایات را علیه مردم ترکیه رقم زدند. همه تلاش خود را داشتند تا این سازمان تروریستی و افراد وابسته به آن بازخواست نشوند. امروز به همه از موضع مسئولیت و در پست ریاست جمهوری می گویم در صورتی که این افراد بازخواست نشوند با بازخواست خانواده های شهدا روبرو خواهیم شد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار