دولت فرانسه به شرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کنند، وام می‌دهد

وزیر اقتصاد فرانسه از اعطای وام مستقیم به شرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، خبر داد.

دولت فرانسه به شرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کنند، وام می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بلومبرگ، «مایکل ساپین»، وزیر اقتصاد فرانسه، در نشست خبری با «علی طیب‌نیا»، همتای ایرانی‌اش در تهران، اظهار داشت دولت فرانسه قصد دارد به شرکت‌هایی که تمایل دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، وام اعطا کند. سایپن با این حال، افزود این طرح هنوز اجرایی نشده است. 

در ادامه گزارش آمده است: شرکت‌های فرانسوی جزء نخستین شرکت‌هایی بودند که پس از امضای توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی و لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، به بازار این کشور بازگشتند. با این وجود، مشکلات مالی تاکنون، مانع از اجرای برخی از پروژه‌های بزرگ شده است. بانک‌های بزرگ فرانسوی به‌دلیل لغو نشدن برخی از تحریم‌های [یکجانبه] آمریکا علیه ایران و عدم دسترسی این کشور به وام‌دهندگان بین‌المللی، برای انجام مبادلات تجاری با این کشور نفت‌خیز، تمایل چندانی ندارند.  

ساپین درخصوص عادی‌سازی روابط بانکی میان ایران و فرانسه ابراز خوشبینی کرد. وی همچنین وعده داد از دولت آمریکا خواهد خواست درخصوص تأثیر تحریم‌های ایران بر اینگونه روابط بانکی، شفاف‌سای کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار