کرمانشاه؛

برگزاری چهارمین جشنواره طبخ آبزیان

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان با هدف ترویج مصرف آبزیان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات کرمانشاه در حاشیه این جشنواره که امروز(15 اسفند) در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزارشد، افزایش سرانه مصرف آبزیان را جزو برنامه‌های اصلی شیلات استان عنوان کرد.

وی مصرف دو تا سه مرتبه آبزیان در هفته را به شهروندان توصیه و تاکید کرد: افزایش سرانه مصرف آبزیان می‌تواند  کاهش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش سطح سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد.

افضلی افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و تاکید کرد: بسیاری از  خانواده‌های کرمانشاهی از فوائد مصرف آبزیان اطلاع چندانی ندارند .

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه اغلب خانواده‌های کرمانشاهی تمایلی به مصرف آبزیان ندارند،  گفت: ریشه‌های این بی‌علاقگی رامی‌توان در ناآشنایی آنها با شیوه‌های پخت آبزیان یافت.
 
افضلی  با اشاره به اینکه سرانه مصرف آبزیان در  استان به 8.5 کیلوگرم  رسیده است، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر میانگین سرانه مصرف آبزیان در کشور 9 کیلوگرم در سال است، استان کرمانشاه تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله زیادی ندارد.

وی همچنین با اشاره به شرکت 20 نفر در این جشنواره اظهار کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره به طبخ انواع ماهی به شکل کوفته، کیک ماهی، کوبیده، قلیه ماهی  پرداختند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.