کرمانشاه؛

سبد غذایی مردم کرمانشاه از ماهی خالی است

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سبد غذایی مردم کرمانشاه از ماهی خالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سید فرزاد افضلی تولید کنونی آبزیان استان کرمانشاه را 14 هزار و 380 تن در سال اعلام کرد که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 33 هزار تن در سال برسد.

وی ادامه داد: در بخش تولید ماهیان گرمابی باید از 4020 تن فعلی به 13 هزار تن، در ماهیان سردآبی از 10 هزار و 340 تن به 19 هزار و 820 تن، در تولید ماهیان خاویاری از 10 تن به 120 تن، در میگو از 10 تن به 60 تن و در تولید ماهیان زنیتی از 2.5 میلیون قطعه در سال به 3.6 میلیون قطعه در سال تا پایان برنامه ششم توسعه برسیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه سپس به سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف ماهی در دنیا 19.2 کیلوگرم، در ایران 9.2 کیلوگرم و در کرمانشاه هشت کیلوگرم است.

به گفته این مسئول، در پایان برنامه ششم توسعه سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه باید به یازده کیلوگرم برسد.

افضلی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید ماهی طی چند سال اخیر، قیمت ماهی پایین‌تر آمده و مردم باید آن را در سبد غذایی خود جا دهند.

وی در ادامه دو منطقه "ریجاب" و "سد داریان" را از قطب‌های آبزی پروری کشور دانست و اظهار کرد: تولید ماهی سردآبی خصوصا در سد داریان افقی روشن دارد. همچنین پرورش ماهی در قفس در سدهای غیرقابل شرب "زاگرس"، "تنگ حمام" و "داریان" پیگیری می‌شود.


افضلی از تولید ماهیان زینتی استان هم یاد کرد و با توجه به اینکه تولید این نوع ماهی‌ها در مناطق شهری ممنوع است، افزود: پیشنهاد می کنیم در شهرک‌های صنعتی، مناطقی به طور متمرکز برای تولید ماهی‌های زینتی در نظر گرفته شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به موضوع صادرات آبزیان هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای صادرات آبزیان از استان فراهم شود که در این صورت کرمانشاه می‌تواند سکوی صادرات آبزیات در غرب کشور باشد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سبد ، غذایی ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.