کرمانشاه؛

خدمت رسانی به 1000خانوار عشایر برون کوچ

در حال حاضر 1000خانوار عشایر برون کوچ استان در مناطق قشلاقی استان های ایلام و خوزستان مستقرندکه از خدماتی نظیر آبرسانی سیار و آرد بهره مندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرکل امورعشایر گفت: در حال حاضر 1000خانوار عشایر برون کوچ استان در مناطق قشلاقی استان های ایلام و خوزستان مستقرندکه از خدماتی نظیر آبرسانی سیار و آرد بهره مند هستند .

علی اشرف آزادی گفت : با توجه به خشکسالی های مستمر در بیشتر مناطق گرمسیری و کمبود منابع ذخیره آب ، برای کاهش ضرر و زیان عشایر وحمایت ازتولید با کمبود امکانات و اعتبارات بوسیله کامیون های تانکردار آبرسان ، آب مورد نیاز عشایر را فراهم می کنیم وحتی به عشایر استان که در حال حاضر در فکه خوزستان مستقر هستند خدمات رسانی می کنیم

آزادی گفت: بیش از 153هزار کیسه آرد در مناطق عشایری استان و مناطق استقرار عشایر برون کوچ بدون اخذ هزینه حمل و جابجایی توزیع و درب سیاه چادر تحویل عشایر توزیع شده است.

وی گفت: با توجه به عدم پوشش گیاهی مناسب در مراتع بیش از 10هزار تن جو در تابستان 95 توسط اتحادیه عشایری خریداری ودر انبارهای تشکل های عشایری استان ذخیره سازی شد و مشکلات عشایر در این زمینه به حداقل ممکن رسید.

آزادی افزود:14000خانوار عشایراستان که 80000 نفر جمعیت دارند با زحمات زیاد و بهره گیری از کمترین امکانات رفاهی به دنبال تولید هستند و با در اختیار داشتن یک میلیون و پانصد هزارراس دام سالانه بیش از 30 درصد گوشت قرمز استان ،24500 تن شیر و 600 تن روغن حیوانی تولید می کنندو نقش ارزنده ای را در اقتصاد استان و حتی کشور ایفا می کنند.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار