کرمانشاه؛

هزارخانوار عشایر در مناطق قشلاقی استان

مدیرکل امورعشایر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر هزار خانوار عشایر برون کوچ استان در مناطق قشلاقی استانهای ایلام و خوزستان مستقر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی اشرف آزادی در بازدید از خدمات ارائه شده به عشایر برون کوچ استان اظهار کرد: هرساله با شروع فصل سرما هزار خانوار عشایر برون کوچ  استان کوچ پاییزه خود را به مناطق قشلاقی استانهای ایلام و خوزستان آغاز می کنند و حدودا تا اواسط فروردین ماه در این مناطق می مانند.

آزادی در خصوص نحوه خدمات رسانی به عشایر برون کوچ گفت: با توجه به خشکسالی های مستمر در بیشتر مناطق گرمسیری و کمبود منابع ذخیره آب، برای کاهش ضرر و زیان عشایر وحمایت ازتولید مجبوریم حتی با کمبود امکانات و اعتبارات به‌وسیله کامیونهای تانکردار آبرسان، آب مورد نیاز عشایر را فراهم کنیم وحتی به عشایر استان که در حال حاضر در فکه خوزستان مستقر هستند، خدمات‌رسانی کنیم.
 
وی در خصوص نحوه توزیع علوفه گفت: کار توزیع علوفه از اوایل دی ماه آغاز شد و خانوارهای عشایر واجد شرایط با ارائه مدارک لازم و دفترچه عشایری به شرکتهای تعاونی مربوطه مراجعه و علوفه مورد نیاز دام‌های خود را تهیه کردند.

آزادی سپس به نقش عشایر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: عشایر در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که خالصانه در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و علاوه بر مرزبانی، بدون هیچ گونه بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می کنند.

مدیرکل امورعشایر استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر تولیدات عشایر کمرنگ شود اقتصاد مملکت آسیب می بیند و این امر هزینه‌ای مضاعف برای دولت بدنبال خواهد داشت .

آزادی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 14 هزار خانوار عشایری با 80 هزار نفر جمعیت دارد که با زحمات زیاد و بهره گیری از کمترین امکانات رفاهی به دنبال تولید هستند، افزود: عشایر استان با در اختیار داشتن یک میلیون و 500 هزار راس دام  سالانه بیش از 30 درصد گوشت قرمز استان، 24 هزار و 500 تن شیر و 600 تن روغن حیوانی تولید می کنند و نقش ارزنده ای در اقتصاد استان و حتی کشور ایفا می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار