رئیس اوقاف شهرری؛

مسئولان به بقعه شیخ صدوق بیشتر توجه کنند

نشست خبری کنگره شیخ صدوق، با تاکید بر لزوم توجه به بقعه این عالم برجسته و بیان جزئیاتی از برگزاری مراسم اختتامیه برگزار شد.

مسئولان به بقعه شیخ صدوق بیشتر توجه کنند
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری کنگره شیخ صدوق، سید هاشم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران در مورد برگزاری کنگره شیخ صدوق ابراز داشت: از اهداف برگزاری این کنگره شناخت جایگاه شیخ صدوق و معرفی آثار ارزشمند این روحانی برجسته به جامعه است. ما به دنبال معرفی جایگاه این عالم برجسته بودیم. این کنگره از 15 دی ماه امسال شروع شد و تا 15 بهمن ماه 2100 اثر به دبیرخانه واصل شد.

وی ادامه داد: کنگره شیخ صدوق در بخش های ادبی شامل خاطره نویسی، بخش هنری شامل نقاشی و پوستر، بخش فضای مجازی شامل تلگرام و شبکه های اجتماعی، بخش علمی شامل آثار ایشان و بخش سیاسی برگزار شد.

حسینی در ادامه در مورد فعالیت‌های جانبی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جانبی این کنگره شامل آموزش وبلاگ نویسی، دیدار با علمای برجسته همچون آیت الله علوی گرگانی و کارگاه آموزش عکاسی بود.

وی همچنین در مورد همکاری نهادها با دبیرخانه کنگره افزود: در این کنگره نهادهایی همچون دانشگاه امام صادق (ع)، سازمان صدا و سیما، سازمان بسیج هنرمندان و موسسه تبیان همکاری داشته اند.
 
حسینی همچنین در مورد برگزاری مراسم اختتامیه خاطرنشان کرد: روز سه شنبه 24 اسفند ماه از ساعت دو تا پنج مراسم اختتامیه در آستان شیخ صدوق برگزار می شود.
 
حجت الاسلام اوتارخانی رئیس اوقاف شهر ری هم در این نشست ابراز داشت: بقعه شیخ صدوق در گذشته بسیار کوچک بود و نمی‌توانستیم در آنجا مراسم‌ها را برگزار کنیم. خوشبختانه با حمایت سازمان اوقاف بزرگترین شبستان امامزادگان استان تهران در مقبره شیخ صدوق ساخته شده است و افتتاحیه این مکان در روز اختتامیه کنگره است.

وی افزود: بسیاری از آثار شیخ صدوق برای عامه مردم قابل استفاده است. امیدوار هستیم این کنگره در نشر آثار شیخ صدوق کمک کرده باشد.

اوتارخانی همچنین در بزرگانی که در کنار شیخ صدوق مدفون هستند، گفت: شاید کمتر جایی در کشور باشد که این تعداد مفاخر علمی و مذهبی مدفون شده است. اما با وجود تمام این مفاخر هنوز مکان مناسبی در بقعه ساخته نشده است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار