آیت‌الله علوی گرگانی:

زمینه تربیت قرآنی برای همه اقشار جامعه فراهم شود

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و هماهنگی برای حضور صدها شرکت‌کننده خارجی از ده‌ها کشور، کاری بزرگ و قابل تقدیر است گفت: باید به جایی برسیم که همه اقشار جامعه از کودکی تا کهنسالی، با قرآن مأنوس شوند و زمینه تربیت قرآنی همه اقشار مردم فراهم شود .

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی سازمان  اوقاف و امور خیریه  از استان قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی  در دیدار حجت الاسلام والمسلمین  محمدی  نماینده ولی فقیه و  رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و اعضای ستاد برگزاری این دوره از مسابقات با اشاره به عملکرد موفق سازمان اوقاف طی سال‌های گذشته اظهار کرد: هر بار که مدیران اوقاف به این دفتر می‌آیند کاری جدید صورت گرفته و توانسته‌اند در راستای وظایف خود گام مهمی بردارند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و هماهنگی برای حضور صدها شرکت‌کننده خارجی از ده‌ها کشور، کاری بزرگ و قابل تقدیر است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از این فرصت نورانی خاطرنشان کرد: هر چه در زمینه امور قرآنی تلاش کنیم باز هم کم است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم  ادامه داد: نیت خالص در انجام هر کاری اهمیت دارد و انسان مومن باید تمام مراحل زندگی خود را با قصد «قربة الی الله» پشت سر بگذارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه برای خدمت‌گذاری بیشتر مدیران اوقاف به قرآن و فرهنگ کلام وحی دعا می‌کنیم گفت: باید به جایی برسیم که همه اقشار از کودکی تا کهنسالی، با قرآن مأنوس شوند و تربیت قرآنی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: لازم است بخشی از فعالیت‌های قرآنی به ویژه برای جوانان در راستای ترویج مبانی و معارف کلام وحی برنامه‌ریزی شوند.

وی با بیان اینکه تربیت قرآنی نسل جوان سبب توسعه فرهنگ وحیانی در جامعه می‌شود گفت: قرآن مسیر صحیح زندگی را به بشریت نشان می‌دهد و آدمی را از ضلالت و گمراهی دور می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: پیش از آنکه دشمنان موضوعات مد نظر خود را در نسل امروز و آینده بگنجانند، باید با استفاده از فرهنگ قرآنی زمینه تربیت صحیح را برای آنها فراهم کنیم و فرزندانمان را از خطرها و آسیب‌ها مصون بداریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.