زاخیلوال از دولت افغانستان خواست مسافران سرگردان در مرز پاکستان با هواپیما به کشور منتقل شوند

سفیر افغانستان در اسلام آباد از رهبران حکومت ملی خواست تا مسافرین افغان که در نتیجه مسدود شدن مرزهای پاکستان سرگردان شده‌اند را با هواپیما به افغانستان منتقل کنند.

زاخيلوال: در صورت باز نشدن راهها، مسافرين افغان با طیاره منتقل می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پاکستان از دو هفته بدینسو بعد از چند انفجار و حملات انتحارى در این کشور، همه راه هاى خود را به روى افغانستان بسته نموده است.

شفقنا نوشت: این همه راه هاى ترانزیتى و تجارتى هنوز بسته میباشد که برعلاوۀ آن همه اتباع کشور که به اثر تداوى مریضى و کارهاى مختلف دیگر خود بطور قانونى وارد پاکستان شده، نیز در نتیجه مسدود شدن راه در پاکستان به سر میبرند.

عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان و نمایندۀ ویژه رییس جمهور، امروز (١۴ حوت) در صفحه فیسبوک خود نوشته است که روزانه پیامهاى زیاد در مورد مسدود شدن راه ها را دریافت میکند.

وى افزوده: "متاسفانه مه بار دیگر بدون اینکه به شما در مورد تلاشهاى خود اطمینان دهم، اما در مورد باز شدن راه ها اطمینان داده نمى توانم.”

زاخیلوال گفت، چهارشنبه گذشته در هنگام کنفرانس سران کشورها سازمان همکارى هاى اقتصادى (ایکو) از نواز شریف صدراعظم پاکستان خواست که مسدود شدن راه توجیه شده نمى تواند که باید بزودى باز گردد.

به گفتۀ موصوف، وى همچنان روز پنجشنبه این موضوع را با سرتاج عزیز مشاور امور خارجه پاکستان در میان گذاشته تا این راه را حداقل به روى کسانیکه در این کشور بند مانده، باز نماید.

زاخیلوال میگوید، سرتاج عزیز به وى تعهد جدى سپرده گفت که این کار امروز انجام خواهد شد، اما با گذشت سه روز این راه ها تاکنون به روى مسافرین افغانستان بسته میباشد.

سفیر افغانستان میگوید، امروز بار دیگر با سرتاج عزیز دیدار نموده و این موضوع را بار دیگر با وى شریک ساخت، اما او ادعا کرد که راه ها به روى مسافرین که از پاکستان به افغانستان میروند، باز است.

زاخیلوال افزوده: "مه در این هنگام در موجودیت سرتاج عزیز با مسوولین تورخم تماس تیلفونى گرفتم، اما آنها برایم گفتند که دروازه هنوز به روى مسافرین بسته میباشد.”

به گفتۀ وى، اگر این راه ها تا دو روز آینده به روى مسافرین باز نگردند، پس از کشور متبوع خود میخواهد که همه مسافرین افغان را در طیاره هاى خاص به کشور خود منتقل نمایند که آن زمان این کار تصویر خوب براى پاکستان نخواهد داشت.

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار