قم؛

تاکید بر حل مشکل ازدواج جوانان

آیت الله نوری همدانی با بیان این که جامعه رو به پیری رفته بر حل مشکل ازدواج جوانان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با اعضای مرکز حقوقی حصا، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)در سخنانی گفت: نخستین وظیفه افراد بعد از رسیدن به سن بلوغ ازدواج است اما در حال حاضر این سن در جامعه افزایش‌یافته، هر سنی اقتضایی دارد و جامعه رو به پیری رفته است.
 
وی با اشاره به سست شدن پایه‌های زندگی در دوره کنونی افزود: باید فکری برای حل این موضوعات کرد، بافکر و انجام مقدماتی به فکر حل مشکل ازدواج جوانان باشیم.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در اسلام هر فردی موظف است در مسیر خودسازی قدم بردارد چراکه انسان ناپخته و خام است و علم، ایمان، عقل، تقوا و تعهد مقوله‌هایی هستند که با آن‌ها انسان اقدام به خودسازی می‌کند.

آیت الله نوری همدانی دومین مسوولیت انسان را مسئولیت اجتماعی بیان کرد و گفت: هر یک از ما با هزاران فرد در اجتماع ارتباط داریم، که نیازهای خود را برطرف می‌کنیم، ازاین‌جهت اجتماع حق بزرگی بر گردن ما دارد و هیچ انسانی بدون بودن در اجتماع نمی‌تواند به زندگی خود دوام بخشد.

وی خاطرنشان کرد: سومین مسوولیت انسان شغلی است که به‌عهده گرفته است؛ هر شغلی مسئولیت آفرین است و باید براساس موازین مسئولیت خود را انجام داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فقه در اسلام گفت: متخصص‌شدن در علم حقوق کار ساده‌ای نیست، در حوزه‌های علمیه مشاهده می‌شود که تربیت فقیه بیش از 50 سال طول می‌کشد و این امر نشان‌دهنده دقیق بودن علم فقه است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار