ساری؛

معرفی یخچال های فروشگاهی غیراستاندارد در مازندران

9 برند یخچال های فروشگاهی غیراستاندارد در مازندران شناسایی و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،خدیجه شهمیرزادی معاون ارزیابی انطباق استاندارد مازندران گفت: 9 برند یخچال های ویترینی فروشگاهی غیر استاندارد با نام های تجاری بهسرد،الکتروسرد،سرماساز،آیس استیل،یخ نوشان،سردآوران و تهران سرد شناسایی شدند.

وی افزود : این واحدها در کارگاه های غیر مجاز و زیرزمینی خارج از استان تولید و در سطح کشور توزیع شده اند که بر اساس منابع اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد احتمال عرضه محصولات نامبرده در بازار استان نیز وجود دارد.

معاون ارزیابی انطباق استاندارد مازندران گفت : بازرسان استاندارد در قالب طرح طاها واحدهای تولیدی و عرضه استان را بازرسی‌ می کنند.

خدیجه شهمیرزادی افزود: مردم از خرید و به کارگیری این محصولات غیراستاندارد خودداری و به استاندارد استان معرفی کنند.

وی گفت: یخچال و فریزرهای ویترینی و ایستاده مورد استفاده در فروشگاه ها از ابتدای مرداد سال 1391 مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفتند.

وی افزود: محصولات صنعتی مشمول استاندارد اجباری برای تولید باید پروانه کاربرد علامت استاندارد و کد10 رقمی برای تشخیص اصالت استاندارد کالا از طریق سامانه 10001517 را دریافت و برای عرضه در بازار نیز علاوه بر علامت استاندارد و کد ده رقمی، آدرس دقیق و شماره تماس قابل ردیابی را داشته باشند.

وی گفت: تولید و عرضه بدون مجوز استاندارد جرم محسوب می شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
عسکری امل
۰۸:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
باید ریشه محصولات غیر استاندارد. در ایران خشک بشه