ساری؛

باید و نبایدهای ایام خانه تكانی

سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از آسیب احتمالی و حادثه در ایام خانه تكانی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری بهشهر اعلام کرد: همه ساله در اسفند ماه ایرانیان برای استقبال از فصل بهار و برگزاری عید نوروز به خانه تکانی می پردازند.

این سنت در مواردی باعث آسیب های جدی اعضای خانواده می شود، با رعایت نکات ایمنی می توان از این آسیب ها پیشگیری کرد و سال نو را بدون حادثه جشن گرفت.

در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و يا چهارپايه از سطح اتكايی با زمين آن كاملا مطمئن باشيد و از نوع استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده كنيد.

ازشستشوی پرده، كف آشپزخانه و حمام كه آلوده به مواد روغنی می شوند توسط مواد سريع الاشتعال (بنزين) جدا خودداری كنيد.

از قراردادن مواد شوينده مانند وايتكس و جوهرنمك در روی زمين و در دسترس كودكان جدا خودداری کرده و در حد استاندارد از آنان استفاده كنيد.

در زمان پاک كردن شيشه و پنجره های منزل احتياط كرده و از رفتن بر روی نرده ها و يا قرنيزهای آن جدا خودداری كنيد.

شستشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنائی قبل از قطع كامل برق بسيارخطرناک بوده واحتمال برق گرفتگی افراد را فراهم می سازد برای پیشگیری ابتدا به وسیله دستکش پلاستیکی قطع و سپس نسبت به پاكسازی آن اقدام كنيد.

در زمان جابجايی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز احتياط كرده و كليه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و كپسول را توسط آب و صابون چک كرده تا ازعدم نشتی گاز مطمئن شويد ضمنا نسبت به تعويض به موقع شيلنگ های رابط گاز فرسوده اقدام كنيد.

از ريختن مواد قابل اشتعال زا در چاه های فاضلاب، دستشويی و توالت جدا خودداری کرده چرا که در اثر ريزش اينگونه مواد در محيط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسيار است.

شارژ به موقع خاموش كننده دستی آتش نشانی موجود در محيط خانه شما می تواند كمك بسزائی در زمان آتش سوزی احتمالی به شما كند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار