اهواز؛

تشریح اقدامات پایداری برق از زبان استاندار خوزستان

استاندار خوزستان مهم ترین اقدامات به منظور پایداری شبکه برق و مقابله با ریزگردها در استان را شرح داد.

تشریح اقدامات پایداری برق از زبان استاندار خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان مهم ترین اقدامات به منظور پایداری شبکه برق استان و برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و 6 ساله برای مقابله با کانون های گرد و غبار را بیان نمود.

وی در خصوص اقدامات و برنامه ها برای پایداری شبکه برق استان اظهار داشت: هم اکنون کار مقره شویی ادامه دارد و تا چند روز آینده به پایان می رسد همچنین بنا شد مقره های فعلی به مقره های سیلیکون رابر تغییر یابد و پست های برق از EIS به GIS تغییر کنند.

شریعتی افزود: ۲۰ مقره شوی خریداری شده و هر 2 یا 3 ماه یک بار عملیات مقره شویی انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص اقدامات پایه ای و ریشه ای برای حل مشکل ریزگردها بیان کرد: به دستور رئیس جمهور محترم به وزارت جهاد کشاورزی و استانداری قرار شد کلیه امکانات بسیج شود و از طریق نهالکاری، بوته کاری بعضا مالچ پاشی و سایر عملیات با کانون های ریزگرد مقابله شود.

وی اذعان داشت: کمیته فنی متشکل از اساتید و مجربین استانی و سازمان تحقیقات کشاورزی تشکیل شده است و این کمیته تعیین می کند در چه مناطقی از کانون های گرد و غبار چه نوع عملیاتی انجام شود.

غلامرضا شریعتی خاطرنشان کرد: ۱۸ عملیات مختلف تعریف شده و بسته به توپوگرافی و نوع خاک و جغرافیای آن تصمیم گرفته می شود چه نوع عملیاتی انجام شود.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا ۲۰ فروردین ۸ هزار تا ۱۰ هزار هکتار در کانون های ریزگرد نهالکاری انجام خواهد شد و سپس در مهرماه نهالکاری ادامه خواهد داشت و تلاش می شود در بازه زمانی 1 ساله ۴۰ هزار هکتار فوق بحرانی انجام شود و سپس ۱۰۰ هکتاری که در وضعیت بحرانی هستند و بعد از آن ۳۵۰ هزار هکتاری که کانون های فعال هستند و امیدواریم طی یک دوره زمانی 6 ساله مجموع ۸۰۰ هزار هکتار که شامل اراضی با دارای قابلیت تبدیل شدن به کانون ریزگرد هستند تحت پوشش عملیات تثبیت و مقابله با ریزگردها قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.