اصفهان؛

كشف 7 هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق در اصفهان

پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تعداد 7 هزار و 386 عدد انواع مواد محترقه قاچاق و غیرمجاز را كشف کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به لحاظ استفاده نابجا از مواد محترقه و آتش‌زا نگرانی‌هایی متوجه خانواده‌ها می‌شود که بخشی از این نگرانی‌ها هم به دلیل نوع مواد محترقه مورد استفاده و خطرات بسیار آن در آسیب‌های جسمی و قطع و نقص عضو و حتی مرگ کودکان و جوانان است.

ستار خسروی،  با بیان اینکه تنها 250 گرم مواد محترقه می‌تواند موجب تخریب کامل یک ساختمان و شیشه‌های اطراف آن شود، اذعان داشت: پلیس آگاهی اصفهان مصمم است به منظور جلوگیری از بروز حوادث خطرناک طرح‌های خود را در این ایام تشدید کند تا با این‌گونه اقدامات در آستانه سال نو هیچ خانواده‌ای داغدار نشود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی روز گذشته طرح مقابله با توزیع‌کنندگان مواد محترقه در سطح استان اجرا شد که در این طرح کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی طی بازرسی از پنج واحد صنفی تعداد 7 هزار و 386 نوع مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق را کشف کردند.

وی بر برخورد قاطع با افرادی که با قاچاق مواد محترقه و یا تولید مواد محترقه دست‌ساز و خطرناک نظم و امنیت عمومی را مختل می‌سازند تأکید کرد و گفت: پلیس معتقد است تخلیه هیجانات نباید موجب تخریب اموال عمومی یا آزار دیگران را فراهم آورد.

خسروی با اشاره به اینکه پلیس مجری قانون بوده و در قانون برای افراد مخل نظم و امنیت مجازات در نظر گرفته شده است، گفت: برابر قانون قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به افرادی که در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت دارند هشدار داد و افزود: این افراد در صورت دستگیری به اتهام قاچاق کالا به مراجع قضایی تحویل و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی به فروشندگان موادی از قبیل اکلیل و سرنج که از مواد اولیه تولید مواد محترقه دست‌ساز است هشدار داد و گفت: فروشندگان این قبیل مواد توجه داشته باشند در این ایام از فروش این مواد به کودکان و نوجوانان به جد خودداری کنند.

وی در ادامه بیان داشت: توصیه ما به شهروندان نیز این است که شرایط را برای تهیه وسایل بی‌خطر و مفرح هموار کنند و آن‌ها را از خطرات و آسیب‌های استفاده از مواد محترقه دست‌ساز و غیرمجاز مطلع کنند و همچنین از نگهداری مواد محترقه در منزل و به خصوص در کنار وسایل حرارتی خودداری کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار