ادامه تراژدی مرگ آوارگان در دریای مدیترانه

در دو ماه نخست سال جاری میلادی بیش از 500 نفر از آوارگان در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال های اخیر بحران آوارگان به یکی از جدی ترین چالش های بشری تبدیل شده است که در سایه ناتوانی جامعه جهانی و به ویژه اروپا روز به روز بر ابعاد آن افزوده می شود.

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده، در دو ماه نخست سال جاری میلادی بیش از 500 نفر از آوارگانی که قصد داشتند از طریق دریای مدیترانه خود را به سواحل سیسیل ایتالیا برسانند، جان خود را از دست داده اند.

لئولوکا اورلاندو، شهردار پالرمو در جزیره سیسیل ایتالیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم از بی تحرکی اروپا در برابر مرگ هزاران آواره در دریای مدیترانه به شدت انتقاد کرد و افزود: «به اعتقاد من اروپا به جرم نسل کشی در آبهای مدیترانه محاکمه خواهد شد.
 
از زمانی که شخصأ با پناهجویان در بندر پالرمو آشنا شده ام، زندگی من تغییر کرده است. با کودکان و نوجوانانی آشنا شده ام که والدین خود را در مسیر عبور از مدیترانه از دست داده اند و آنها در حالی که اشک می ریختند برای من تعریف می کردند که چگونه والدین‌شان برای نجات جان انها، جان خود را در دریا از دست داده اند. 
 
اکنون فقط در شهر پالرمو بیش از 1200 کودک و نوجوان بی سرپرست وجود دارد. اینکه اروپای باصطلاح متمدن مسئولیت چنین فاجعه ای را بر دوش داشته باشد، واقعأ شرم آور است».

در همین حال، افزایش روز افزون تلفات اوارگان در دریای مدیترانه و بی سر و سامان بودن بسیاری از آنان در ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی موجب نگرانی فعالان حقوق بشر شده است.
 
یکی از فعالان حقوق بشر در ایتالیا گفت: «به جای انکه به آوارگان فراری از جنگ و ترور، صلح و آرامش اهدا کنیم، با رعایت نکردن شان انسانی اشان، آنها را در معرض رنج بیشتری قرار می دهیم».

سازمان های بین المللی در امور مهاجران از آن بیم دارند که تلفات اوارگان در سال 2017 از سال گذشته میلادی نیز بیشتر شود. سازمان ملل اعلام کرد که در سال گذشته میلادی بیش از 5 هزار اواره که قصد داشتند خود را از طریق دریای مدیترانه به اروپا برسانند جان خود را از دست دادند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار