سوریه دو تندیس مرمت ‌شده تدمر را دریافت کرد

مدیر کل آثار باستانی سوریه اعلام کرد این کشور دو تندیس عتیقه را که پس از تخریب به وسیله داعش در تدمر،‌ در ایتالیا بازسازی شده اند، دریافت کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدیر کل آثار باستانی و موزه های سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور دو تندیس عتیقه را که پس از تخریب به وسیله گروه تروریستی داعش در تدمر،‌ در ایتالیا بازسازی شده اند، دریافت کرده است.

مامون عبدالکریم گفت: این دو تندیس روز سه شنبه به سوریه بازگردانده شدند و به 400 شی باستانی پیوستند که از تدمر نجات پیدا کردند.

تروریست های داعش با چکش صورت های این دو مجسمه مصری را تخریب کرده بودند و پس از اینکه نیروهای سوریه شهر تدمر را در بار اول آزاد کردند از طریق لبنان به شهر رم پایتخت ایتالیا انتقال داده شدند تا در مدت زمان یک ماه بازسازی شوند.

این دو مجسمه که به قرن های دوم و سوم (میلادی) تعلق دارند شاید تنها آثار باستانی باشند که به طور قانونی از سوریه خارج شده اند تا مرمت شوند.

عبدالکریم افزود: بازگرداندن این مجسمه ها گام نخست حقیقی و قابل مشاهده جامعه بین المللی برای محافظت از میراث سوریه است. این بخشی از دیپلماسی فرهنگی است که موجب همکاری میان ملت های مختلف در مبارزه با افراط گرایی و وحشی گری می شود. در نهایت میراث سوریه، میراث انسانی است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار