کرمان؛

محقق شدن بیش از 60 درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی بخش آب

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان گفت: حدود 60 درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی بخش آب در سال جاری محقق شده است.

محقق شدن بیش از 60 درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی بخش آببه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم علیزاده مدیر عامل آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی بخش آب در کرمان به دو بخش طرح های توسعه‌ای و حفاظت از منابع آب تقسیم می‌شود، گفت: در بخش طرح‌های توسعه‌ای که برای تأمین آب شرب در نظر گرفته شده ، برغم تخصیص نیافتن اعتبار تملک سرمایه‌ای، حدود 67 درصد محقق شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش حفاظت از منابع آبی مواردی مانند نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب و مسدود کردن چاه های غیرمجاز و تقویت گروه های گشت و بازرسی تعیین شده که زیرمجموعه طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی است اما متأسفانه تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است.

علیزاده اعتبارات اجرای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی استان کرمان را 30 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قرار است به زودی حدود 10 میلیارد تومان از اعتبارات این طرح تخصیص یابد که ناچاریم این مبلغ را برای تسویه حساب بدهکاران پرداخت کنیم.

وی تأکید کرد: برغم تخصیص نیافتن اعتبارات این طرح، بالغ بر 60 درصد از اهداف مشخص شده برای سال اقتصاد مقاومتی طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی محقق شده است که از اعتبارات داخلی شرکت و بدهی به پیمانکاران آن را پیش بردیم.

مدیرعامل آب منطقه ای کرمان درباره مهمترین طرح آبی تابستان 96 گفت: هیچ کدام از طرح های توسعه‌ای آب استان در تابستان 96 به بهره برداری نمی رسد به همین دلیل برنامه کوتاه مدتی برای تأمین آب در تابستان 96 مانند خریدن چاه های کشاورزی اجرا می کنیم.

علیزاده افزود : حداقل 11 کیلومتر خط انتقال آب به مرکز استان باید تا اردیبهشت 96 ساخته شود که مهم ترین اولویت طرح آبی استان در تابستان آینده است و برای ساخت آن حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: از آنجا که انتقال این میزان خط انتقال جزو طرح آبرسانی صفارود است، بخشی از آن را باید از طریق اوراق مشارکت که به کل طرح داده می شود ، تأمین کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای کرمان درباره استفاده از فاینانس خارجی نیز افزود: تصمیم داریم بخشی از طرح انتقال آب به شهرهای شمالی استان را از طریق فاینانس خارجی تأمین کنیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار