جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

وزارت نفت ذخایر راهبردی نفت و گاز را افزایش می‌دهد

نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه وزارت نفت را موظف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز تا پایان سال ۹۶ کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه 11 اسفند ماه) در جریان بررسی لایحه برنامه ششم، اعاده شده از سوی شورای نگهبان با یک بند الحاقی به این لایحه موافقت کردند.

طبق ماده 143، وزارت نفت موظف شد تمهیدات لازم را برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های بخش خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اکتشاف، تولید و بهر‌برداری (نه مالکیت) میادین نفت و گاز به ویژه میادین مشترک در چارچوب سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به عمل آورد.

همچنین وزارت نفت موظف شد به ذخایر راهبردی نفت و گاز به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز با تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک را تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه افزایش دهد.

به موجب مصوبه مجلس، در جهت اجرایی شدن سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی، دولت موظف شد فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه را تقویت نماید و ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن به ویژه در محیط های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی تبیین و ترویج کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لایحه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار