ابطحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

"فروش جزیره" پایان غم‌انگیز روش بودجه‌نویسی کنونی است

نماینده مردم خمینی‌شهر گفت: چرا باید سیاست‌ فروش اوراق بهادار، اموال منقول و غیرمنقول به جای ایجاد راه‌های درآمدزایی و خلق ثروت وجود داشته باشد.

خالقی"سیدمحمدجواد ابطحی" نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه 30 درصد بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 از فروش اوراق بهادار تامین شده است، گفت: این اوراق به صورت قرضه بوده و بدهی زیادی بر دوش دولت‌ها و نسل بعدی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر روحانی هم سکاندار دولت بعدی باشد، هیچ فرقی ندارد، افزود: اعتراض ما این است که چرا باید این سیاست‌ به جای ایجاد راه‌های درآمدزایی و خلق ثروت وجود داشته باشد.

ابطحی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی برای بازپرداخت این بدهی‌ها وجود دارد، اظهار داشت:‌ در بودجه نوشته شده دستگاه‌های دولتی برای پرداخت بدهی خود اموال منقول و غیرمنقول را بفروشند لذا با اتمام بودجه حاصل از فروش اموال مازاد، دیگر وزارتخانه‌ها برای پرداخت بدهی خود باید همانند یونان، جزایر مثلا جزیره کیش را بفروشند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بنده در این مورد طی بررسی لایحه بودجه سال 96 در صحن علنی تذکر و اخطار هم داده‌ام و باید یک بار برای همیشه این دندان لق را کشید.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در پاسخ به اینکه چه اقدامی می‌تواند جبران کمبود بودجه را انجام دهد، بیان داشت: مقام معظم رهبری زمانی که فرمودند اهتمام بر اقتصاد مقاومتی، تولید دانش و ایجاد ثروت از طریق شرکت‌های دانش بنیان در حقیقت برای برخورد با مسائل امروز بود.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به تاسیس شرکت تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تاپسی تصریح کرد: ایجاد چنینی تاکسی با استفاده از دانش روز توانسته خلق ثروت کرده و به نفع مردم باشد.

ابطحی در واکنش به اعتراض تاکسیرانی نسبت به آژانس اینترنتی اسنپ و تاپسی گفت: برای پیشرفت جامعه و کشور باید با دانش روز حرکت کرد و از علم روز اسفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار