تبریز؛

تولید روزانه 120 تن زباله در شهرستان بناب

فرماندار شهرستان بناب از تولید روزانه 120 تن زباله در این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرج‌اللهی در چهارمین جلسه کار گروه مدیریت پسماند شهرستان بناب با اشاره به جمع آوری مناسب زباله و انتقال آن به محل دفن زباله‌ها گفت: باید افراد متخلف در زمینه پسماند و نخاله‌ریزی‌های غیرمجاز در ورودی‌های شهر و روستاها شناسایی شده و توسط سازمان‌ها و نهادهای مربوطه مورد مؤاخذه قرار گیرند.
وی افزود:شهرستان بناب از جمله شهرهایی است که نسبت به سایر شهرها در این زمینه پیشرو بوده و عملکرد شهرداری با توجه به امکانات موجود قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه چگونگی ساماندهی پسماندهای شهری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری است؛ گفت: روزانه 120 تن زباله در شهرستان تولید می شود که به همین خاطر طرح تفکیک زباله ضروری است.
فرج‌اللهی با تأکید بر افزایش آموزش‌های همگانی توسط سازمان های مربوطه اظهار کرد: باید افراد متخلف در زمینه پسماند و نخاله‌ریزی‌های غیرمجاز در ورودی‌های شهر و روستاها شناسایی شده و توسط سازمان‌ها و نهادهای مربوطه مورد مؤاخذه قرار گیرند.
نادر داودی شهردار بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از میداء از سوی شهرداری آغاز و این طرح بعد از مدتی بنا به دلایلی راکد ماند؛ اظهار داشت: یکی از کارهای اساسی و اولویت بنده در شهرداری اجرای طرح تفکیک زباله و ساماندهی محل دفن زباله خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد آماده همکاری در این زمینه هستند؛ افزود: لازمه اجرای این طرح فرهنگ سازی در بین طبقات مختلف مردم است.
شهردار بناب سپس از آغاز طرح پاک‌سازی محیطی به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز از 15 اسنفند ماه جاری خبرداد و تصریح کرد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و پیمانکاران باید تا 15 اسفند ماه نسبت به اتمام عملیات حفاری در سطح شهر اقدام کنند و از آن تاریخ اجازه هیچ گونه حفاری در نقاط مختلف شهر داده نخواهد شد.
به گفته داودی، همزمان با انجام طرح پاک‌سازی نسبت به درختکاری، گلکاری، پاکسازی محیط و شست‌وشوی جداول اقدام خواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال 96 سال اتمام بحث طرح‌های مربوط به زباله در این شهرستان خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار