کشور ما از بیماری‌های عفونی رنج می‌برد/ حرکت جامعه ایران به سمت سالمندی

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: کشور ما از بیماری عفونی رنج می‌برد و در واقع ما نیازمند پروتکل‌های تشخیص درمانی در زمینه هیپ هستیم.

کشور ما از بیماری‌های عفونی رنج می‌برد/ حرکت جامعه ایران به سمت سالمندی
به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در دهمین کنگره بین المللی آرتروپلاسی ایران که در مجموعه ورزشی فرهنگی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر کارها و روش‌های نوین و تکنیک‌های جدیدی در این حوزه انجام شده است.
 
وی ادامه داد: ما در کشورمان در شرایطی به سر میبریم که باید تلاش‌هایمان را در حوزه هیپ افزایش دهیم و روش‌های نوین و تکنیک‌های جدید را نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده قرار دهیم.
 
رییس سازمان نظام پزشکی افزود: افزایش تغییرات دموگرافیک در جمعیت و سالمند شدن جمعیت ایرانی در کشورمان و نگاه به خصوص شهروند ایرانی به زندگی که در دو دهه گذشته متفاوت شده دستخوش تغییرات جدید در این زمینه شده است.
 
زالی بیان کرد: به هر حال جامعه ما به سمت سالمندتر شدن در حال حرکت است بنابراین بخشی از مشکلات سالمندی متبلور در مسایل هیپ و زانو خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: بدون تردید در سال‌های آتی ما مشکلات متفاوتی در این بخش خواهیم داشت.
 
رییس سازمان نظام پزشکی گفت: تغییرات آرتروزی به دلایل و اسلایدهای خاص ما ایرانیان و فقدان ورزش‌های عضلانی لازم و مناسب در طول زندگی در نظام سلامت کشور جلب توجه می‌کند.
 
زالی ادامه داد: در واقع کشور ما به صورت جدی دارای حوادث ترافیکی بالایی بوده و این ترافیک نیازمند مداخله‌های غیر پزشکی است.
 
وی اضافه کرد: کشور ما از بیماری‌های عفونی رنج می‌برد در واقع کشور ما در نظام سلامت می‌باشد و نیازمند این هستیم که پروتکل‌های تشخیصی و درمانی در بحث هیپ داشته باشیم.
 
رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در ایران بحث سلامت شغلی و سلامت کاری سن مبتلایان به پیچیدگی بیماری هیپ در حال کاهش است.
 
زالی بیان کرد: اکنون در کشور این بیماری فقط مختص سنین بالای ۶۰ سال نیست، این بیماری و مشکلات مفصل هیپ در سنین مختلفی در حال اتفاق است.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و به شدت در حال تغییر و تحول در این عرصه می‌باشیم.
 
رییس نظام پزشکی یادآور شد: در این مسئله ما باید شاهد به اشتراک گذاشتن کار تیمی برای درمان این بیماری باشیم و به نظر من درمان این بیماری‌ها به صورت تیمی انجام شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار