مشهد؛

رویکرد اصلی در انتخابات سلامت و مشارکت حداکثری است

رویکرد اصلی در انتخابات سلامت و مشارکت حداکثری است و هر چه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد، اقتدار نظام و دولت افزایش و مشروعیت نظام بالا می رود.

رویکرد اصلی در انتخابات سلامت و مشارکت حداکثری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم با بستر سازی مناسب به سمت برگزاری انتخاباتی سالم، عادلانه، شفاف و با رویکرد حد اکثری و با فرایند برگزاری سریع، دقیق و با امنیت به پیش برویم.
وی افزود: دولت تدبیر و امید قوی ترین دولت پس از انقلاب در عرصه کار آمدی و ضعیف ترین آنها درعرصه اطلاع رسانی است و وظیفه همه نخبگان جامعه، اطلاع رسانی دستاورد های دولت تدبیر و امید به مردم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به دستاورد های دولت تدبیر و امید، بدترین شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه را رکود تور عنوان کرد و گفت: اگر اقتصادی دچار رشد منفی شده و مدت سه سال نیز این روند ادامه داشته باشد و تورم نیز از 20 درصد تجاوز کند، رکود تورمی ایجاد می شود.
 حسینی افزود: در بهترین شرایط اقتصادی در هشت سال زمامداری دولت گذشته تورم در کشور بالای 40 درصد بود و رکود تورمی را شاهد بودیم.
وی افزود: این در حالی است که در دولت یازدهم نرخ تورم تک رقمی شده و رشد اقتصادی به 7 درصد رسیده است و حال آنکه در گذشته نرخ رشد منفی بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: 70 درصد صنایع و واحدهای تولیدی در سال 92 تعطیل یا رو به تعطیلی گذاشته بود و این در دوره ای بود که دولت بالاترین میزان درآمد کشور را با فروش نفت بشکه ای 140 دلار تجربه کرده بود.
حسینی افزود: این در حالی است که امروز دولت علی رغم همه مشکلات مالی، تحریم ها و فروش نفت با قیمت بشکه ای تنها 30 دلار، توانسته 60 درصد از 70 درصد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را به فعالیت برگرداند.
وی با اشاره به اینکه در اصول مدیریتی گفته می‌شود مدیریت، تبدیل تهدید به فرصت است، گفت: ما توانایی بالایی در نابودسازی فرصت‌ها یا تبدیل آن‌ها به تهدید داریم که در این زمینه می‌توان به برجام اشاره کرد.
حسینی افزود: برجام دستاوردهای زیادی برای جهموری اسلامی ایران داشت که تثبیت حقوق هسته‌ای ملت ایران یکی از دستاوردهای بزرگ برجام بود و هم‌اکنون تداوم فعالیت‌های هسته‌ای در زمینه تحقیق و توسعه را شاهد هستیم.
وی در ادامه به دستاوردهای برجام در زمینه دیپلماسی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: قبل از برجام با وضعیت سیاسی و امنیتی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران که منجر به ایران هراسی در دنیا شده بود مواجه بودیم که پس از برجام به این مسئله پایان داده شد.
معاون استاندار افزود: ایران در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی بود که ما تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شدیم اما توانستیم با برجام سایه این وضعیت را از سر کشور برداریم و شاهد عادی‌سازی روابط سیاسی و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی و کشورها و سازمان‌های مختلف هستیم.
حسینی با اشاره به لغو ساز و کارهای نظارتی شوای امنیت بعد از برجام گفت: 19 مورد قطعنامه در مورد ایران صادر شده که 6 مورد را شورای امنیت سازمان ملل و بقیه را شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرده بود که همه این‌ قطعنامه‌ها به ویژه قطعنامه شورای امنیت به صورت یکجا لغو شد که تحقق این وضعیت بی‌سابقه است و ما توانستیم با مذاکره بازی برد -برد را به دست آوریم.
وی لغو واردات پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و لغو تحریم‎های مربوط به کشتی‌سازی و کشتیرانی را از دیگر دستاوردهای برجام دانست و عنوان کرد: لغو تحریم صنایع خودرو و لغو تحریم‌های خرید و فروش نفت و صادرات نفت ایران و لغو فروش هواپیما به ایران از دیگر دستاوردهای برجام بود.
 حسینی با اشاره به اینکه اگر برجام نبود شرایط خوبی در کشور نداشتیم، گفت: در صادرات نفت در چه وضعیتی بودیم اما الان در شرایط خوبی هستیم ضمن اینکه دولت با مدیریت جهادی توانست وضعیت نامناسب و میراثی که از دولت قبل به ما رسیده بود را بهبود بدهد که هم‌اکنون شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی 11 میلیارد و 300 میلیون دلار در کشور ظرف یک سال اخیر و تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار