یزد؛

عملیات پایش برای پیشگیری ار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

در منطقه علی آباد چهل گزی هنوز هیچ مورد مشکوکی یافت نشده و عملیات لکه گیری صرفا برای پیشگیری از شیوع این ویروس در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بخشدار بخش مرکزی شهرستان مهریزگفت: ستاد مبارزه با ویروس آنفلوآنزای مرغی شامل شبکه دامپزشکی، بسیجیان حوزه مقاومت بسیج فجر، جهاد کشاورزی، فرماندهی نیروی انتظامی، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در قالب 10 اکیپ به دهستان ارنان اعزام شدند و به بررسی طیور منطقه و جمع آوری آنان جهت پیشگیری پرداختند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: در حال حاضر 21 استان درگیر ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و یزد هجدهمین استان است ولی در منطقه علی آباد چهل گزی هنوز هیچ مورد مشکوکی یافت نشده و عملیات لکه گیری صرفا برای پیشگیری از شیوع این ویروس در این منطقه است.

آغازافزود: پرنده فروش های دوره گرد که در مسیر های خارج از شهر اقدام به فروش پرنده می کنند، احتمال دارد از استان های مشکوک آمده باشند، این دوره گردها جمع آوری شده و پرنده های آنها معدوم شده اند و اگر کسی از این دوره گردها پرنده ای خریداری نموده است برای بررسی صحت و سلامتی طیور خود به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند.

وی گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان ودام هست و این بیماری مسری است واز آنجایی که این ویروس درمان ندارد، پیشگیری بسیار اهمیت دارد.

ودر این عملیات،  روستاهای علی آبادچهل گزی، ارنان، سرو، کمال آباد، مزرعه شاهزاده، بهجت آباد، عبدالله آباد، فتح آباد، کردآباد و احمد آباد مورد پایش و عملیات لکه گیری قرار گرفتند و تمام پرندگان خانگی توسط مردم یا اکیپ اعزامی معدوم شدند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار