پاکسازی کانون ابتلا به ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان

ویروس آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان هنوز قابلیت انتقال به انسان را نیز پیدا نکرده و حتی مرغداری‌های صنعتی استان نیز از خطر این بیماری در امان بوده‌اند.

علی اکبرحداد زاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: کانون بیماری در منطقه جنوب شرقی یزد و در بلوار صابر یزدی شناسایی شده که در حال حاضر 20 گروه ثابت در 16 بلوک تعیین شده برای پاکسازی از این بیماری از ساعت 9 و ربع صبح در این منطقه مستقر شدند و عملیات معدوم سازی را حداکثر تا یک ساعت دیگر به انتها می رسانند.

وی دلیل ابتلا به این بیماری را پرندگان مهاجر در استان برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه تا کنون موردی از ابتلای انسان به این بیماری در استان گزارش نشده و این ویروس هنوز قابلیت انتقال به انسان را نیز پیدا نکرده و حتی مرغداری‌های صنعتی استان نیز از خطر این بیماری در امان بوده‌اند.

حداد زاده با اشاره به راه های جلوگیری و پیشگیری از شیوع این بیماری اظهار کرد: خانه‌هایی که در آن نیز طیور خانگی نگهداری می‌شود سعی کنند مرغ و کفتر های بومی خود را در قفس نگه داری کنند و در محیط های آزاد و در برخورد با پرندگان وحشی قرار ندهند؛ غذای طیور خود را از دسترس دیگر پرندگان محصور نگه دارند و همچنین از دادن ضایعات خام متعلق به طیور  به پرندگان خود خودداری کنند؛همچنین اگر موردی از تلفات غیرعادی را مشاهده کردند به کارشناسان این اداره گزارش کنند.

لازم به ذکر است: هفته گذشته نخستین کانون ابتلا به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه حسین‌آباد ریسمانی یزد مشاهده شد که تیم‌های مربوطه منطقه را به طور کامل پاکسازی کردند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار