رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

نسبت به مسائل بحران آب نگران هستیم/ نتیجه‌ای از بیانیه آب دریاچه ارومیه مشاهده نشد

شافعی گفت: باتوجه به مسائل و مشکلات اخیر بحران آب توجه به مصالح ملی جزو وظایف اتاق است.

اتاق نسبت به مسائل بحران آب نگران استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران درهمایش بزرگداشت روز ملی آب با اشاره به آنکه سیر حرکت نسبت به مسائل و پیرامون آب از گذشته تا کنون ناامید کننده بوده، اظهار داشت: باتوجه به رویکرد سازمان های مسئول اتاق بازرگانی ایران و مجموعه فرهیختگان، کشاورزان و دانشمندان انتظار می رود که در شرایط کنونی جلوی ضرر در این زمینه گرفته شودچرا که دستاوردهای ما به شدت در حال تخریب است.

وی با اشاره به اثرگذاری آب بر مسائل و مشکلات اجتماعی افزود: با وجود اثرگذاری مسائل و مشکلات بحران آب در حوزه های مختلف باید گفت که در صورت عدم توجه لازم با مخاطرات زیادی روبه رو خواهیم شد.

شافعی با اشاره به انگیزه ورود اتاق به مسئله بحران آب گفت: انگیزه ورود اتاق به مسئله بحران آب علاوه بر رعایت مصالح ملی نگرانی هایی از رکود وتعطیلی بنگاه های اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و محدودیت توسعه اقتصادی به دلیل کمبود فقدان آب است که همه این عوامل موجب شده اتاق ایران به عنوان یک موضوع مهم ملی به این مسئله توجه نماید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به وضعیت اجرای طرح تعادل بخشی منابع زیرزمینی گفت: در حال حاضر آنچه که به عنوان نگرانی اتاق مطرح است، وضعیت اجرای تعادل بخشی آبهای زیرزمینی است چرا که این امر از مصوبات شورای ملی آب است که می بایست اقدامات اخیر وزارت نیرو در نقش کنترل های هوشمند منابع خروجی چاه های فعلی و سرعت حرکت رو به بالای چاه های مجاز مورد بررسی قرار گیرد تا میزان اثرگذاری آن در اجرای طرح تعادل بخشی مشخص شود.

وی با بیان اینکه موضوع افول دریاچه ها و تالاب ها مورد توجه جدی اتاق قرار گرفته است، اظهار داشت: برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی لازم است که مرکز مطالعات راهبردی وزارت بازرگانی با همکاری وزارتخانه های دولتی به یک آینده نگری نسبت به این مسائل دست بزنند و برنامه بلندمدتی را پیش بینی نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: به دنبال آن سفر و بحث‌های مطرح شده در رابطه با دریاچه ارومیه اتاق یک بیانیه رسمی از سوی اتاق ایران در مورد دریاچه ارومیه صادر شد و پیش‌بینی‌ لازم برای وضعیت آن ارائه شد، ولی نتیجه‌ای از صدور بیانیه در عمل مشاهده نشد.

شافعی تصریح کرد: به هر حال هدف از برگزاری این همایش فرصت جدیدی است تا از نظرات صاحبان امر به ویژه بازیگران اصلی صحنه اقتصادی بخش کشاورزی بهره مند شویم تا بتوانیم رهنمودهای اساسی را به سیاست گذاران ارائه نماییم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار