تاثیر عمیق بهره‌گیری از طراحی، رنگ و رسانه بصری در تبلیغ یک محصول

تبلیغات در تلویزیون در صورت دارا بودن تفکر و تامل بر طرح و رنگ، تاثیر عمیقی نسبت به استفاده از چهره‌های مشهور دارد.

تاثیر عمیق بهره‌گیری از طراحی، رنگ و رسانه بصری در تبلیغ یک محصول
شهریار رهنما مدرس دانشگاه و کارشناس ارتباطات در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برای فروش بهتر و مطلوب هر محصولی تبلیغات تعیین کننده است تا حدی که حتی محصولی که کیفیت چندانی ندارد را می‌توان با تبلیغ مناسب به فروش قابل توجهی رساند.

وی با اشاره به اهمیت نیاز مخاطب در نگاه بین‌المللی درباره تبلیغات گفت: در بسیاری از کشورها تبلیغات از جایگاه ویژه برخوردار است و در تبلیغات در زمینه یک محصول، هدف فروش کالا است و مخاطب جایگاه چندانی ندارد.

این کارشناس هنری درباره عدم آگاهی برخی شرکت‌های تبلیغاتی نیز گفت: در ارتباط با فضاهای محیطی که در اختیار برخی شرکت‌ها قرار دارد، انتقادات زیادی وارد است که یکی از آنها این است که برای تبلیغ یک محصول در  فضای شهری باید به آن شرکت‌ها مراجعه شود و در کنار آنکه برخی از این شرکت‌ها آگاهی و دانشی در زمینه تبلیغات ندارند؛ اما هزینه بالایی را برای در اختیار دادن فضا دریافت می‌کنند و متاسفانه برخی از این شرکت‌ها درک صحیحی از تبلیغات ندارند.

وی همچنین بر نادیده گرفتن تصویر و رنگ در تبلیغات تاکید کرد و گفت: برای تاثیرگذاری یک تبلیغ در محیط و فضای شهری رنگ و تصویر تعیین‌کننده است؛ ولی در تبلیغات تنها به یک یا دو رنگ اکتفا می‌شود و این در حالی است که تصاویر و رنگ‌های تاثیرگذار اگر با آگهی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند مخاطب را اقناع کرده و باعث فروش بیشتر محصول شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از چهره‌های مشهور برای فروش محصول و تبلیغات تنها مدتی کوتاه تاثیرگذار است، گفت: نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز از چهره‌های مشهور برای تبلیغ یک محصول استفاده می‌شود؛ چرا که باعث ایجاد اعتماد و فروش محصول می‌شود اما این شیوه در تبلیغات در دراز مدت پاسخگو نخواهد بود.

رهنما چاپ کاتالوگ با طراحی و نگاه خلاقانه هنری در تبلیغات را هم موثر می‌داند و در همین راستا رسانه ملی را در تبلیغات تاثیرگذارتر دانست و گفت: هیچ تردیدی نیست که تلویزیون یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فضاها برای تبلیغات است.

وی گفت: به عبارت دیگر تبلیغات در تلویزیون می‌تواند ذهن مخاطب را در رابطه یک محصول مشغول کند و بعد از مدتی مخاطب برای خرید آن محصول یا کالا که در تلویزیون تبلیغ می‌شود، قانع و در ادامه محصول را خریدار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار